leky
Hana
Dobry den. Znovu zadam o radu. Lek zaldiar jsem snizila ted ctvrty den na pulku rano. Je mi po pravde v odpolednich spise vecernich hodinach dost mizerne. Je mozne si tu pulku leku rozdelit na ctvrt rano a ctvrt v podvecer. Velice spatne usinam..v noci se budim uplne spocena. Ty pooperacni bolesti ramena jsou o krucek lepsi a zitra zacinam s prvni rehabilitaci. Mozna jsem mela pockat a snizovat az po uplnem uzdraveni, ale nechci uz udelat krok zpet. Pani doktorka mi napsala od bolesti jeste lek Novalgin 500 ale uz ani ten neberu, protoze jsem zadnou ulevu opravdu nepocitila. P.doktorce jsem to rekla a pry mi tedy napise tramal a zaldiar at vysadim.To jsem vydesena rekla ze rozhodne ne. Ze uz vysadit zaldiar mi opravdu dela prokazatelne velky problem.A zase to dokola..pry ten zaldiar je nic a jen mam nabouranou psychiku a kdyz mi pani doktorka z neurologie napsala tu Rylicu, proc jsem ji svevolne vysadila.Rekla jsem pravdu..ze mam strach co vse jsem o lyrice cetla, ze je droga a kdybych tenkrat byla chytrejsi..urcite bych si i precetla o zaldiaru.Ma chyba, ze jsem tenkrat si nic nezjistovala. Vim, ze p.doktorka mi chtela pomoci..to se i stalo, ale skoda, ze nerekla..jak vse muze dopadnout, kdyz ten zaldiar budu brat dlouho. Takze mam ted pulku zaldiaru rano a ctyrikrat za den ibalgin-to je vse. Zacala jsem navstevovat placenou clinicu, kde mi pomahaji od bolesti patere a ranena. Jeste ten zaldiar... Ani po pravde nevim, kolik je tramalu v zaldiaru, ale vim..ze az se ho navzdy zbavim...budu dusi svobodna. Dekuji Vam vsem za trpelivost se mnou. Dekuji Vam za rady. Mejte se vsichni dobre. Bohu dekuji, ze mam kam napsat..sverit se... Hana

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Znovu zdravím a omlouvám se za opožděnou odpověď!
Denní dávku Zaldiaru si určitě můžete rozdělit na čtvrt tablety ráno a čtvrt večer. Jedna tableta obsahuje 37,5 m tramadolu.
Nevím, jestli si to ale po té operaci neděláte tím vysazováním příliš těžké... Přeci jen, tyto léky jsou určené právě pro takto akutní stavy a jejich (krátkodobé) řešení. Rozumím vašim obavám z kroku zpět, zároveň v tuto chvíli je důležité brát ohledy i na vaše bolesti a schopnost fungovat.
Možná teď je ten výjimečný stav, kdy přínos léků vyváží jejich rizika? Zkuste se o tom s paní doktorkou ještě pobavit...
Děkujeme za pěkná přání a povzbuzující slova. Vám bych moc přála, aby vám bylo brzy lépe!
S pozdravem
T. E.