Pervitin v moči
Jasmína
Dobry den, jsem obcasny uzivatel pervitinu, ale v posledni dobe jsem mela casto.
Podle zaslanych udaju ve skrytych poznamkach, jak dlouho si myslite, ze budu mit v moci pervitin? Moc prosim aspon o ten odhad,vim,ze to je takto pres internet tezke,ale byla bych vam moc vdecna..
S pozdravem Jasmina

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Jasmíno,
bohužel vám skutečně nedokážeme přesně odpovědět. Nejjednodušší způsob, jak zjistit, jak by testy mohly vyjít je se prostě otestovat. Za tímto účelem můžete koupit alespoň screeninogové testy z lékárny.
Problematika testování na drogy je celkem složitá disciplína. V prvé řadě jde o to, o jaké testy půjde - screeningové z lékárny, nebo konfirmační z laboratoře? Půjde o testy z krve, moči, ochlupení nebo vlasů? A pak jsou tu další proměnné jako je stav vašich orgánů, které drogu metabolizují; obsah látek a účinných látek v dávkách, které jste užila apod. Do určité míry lze odhadnout, že dnes budou testy ještě reaktivní/positivní. Jak tomu ale bude v dalších dnech už se můžeme pouze dohadovat. Jasné je jedno - čím později budou testy provedeny, tím spíše bude výsledek nereaktivní, negativní. Potud tedy k testům.
Podle skryté poznámky soudím, že jde o situaci, kdy vás budou testovat rodiče nebo nějaká jiná autorita, je to tak?
Osobně nepovažuji testování za příliš dobrou metodu, jak situaci ohledně drog otevřít, ale na stranu druhou to chápu tak, že má někdo ve vašem okolí o vás strach a chce vědět, co se děje. Nejspíš si už okolí všimlo nějakých změn ve vašem chování, které jsou pro ně natolik alarmující, že se rozhodli vás otestovat. Je to tak?
Umím si představit, že jste ve věku, kdy se s drogami setkáváte a část vašich vrstevníků s nimi nejspíš podobně jako vy experimentuje. Zároveň mi připadá celkem alarmující, že si okolí něčeho všimlo ... znamená to nejspíš, že u vás došlo k tak velké proměně v chování, že si ji okolí neumí jinak vysvětlit. Jste sice v období, které často provází velké změny - ať už hormonální, velké výkyvy nálad, fyzické nebo psychické změny ... přeci jenom si touto dobou člověk osahavá vztahy, zjišťuje, jaký je, jaký chce být, co by rád dělal nebo nedělal, hledá, kdo je a kým by chtěl být atd. Do určité míry jsou proto změny v chování pochopitelné. Většina lidí si však výkyvy ohlídá natolik, aby si jich nejbližší rodina, přátelé a další autority nevšimli. U vás je tomu nejspíš jinak. Děje se ve vašem životě něco, co by mohlo se současnou situací souviset? Je pro vás experimentování s pervitinem do určité míry únikem před nějakou nepříjemnou realitou? Co vztahy v rodině, s přáteli, deprese? Neřešíte nějaké problémy, které vám pomáhá pervitin ignorovat? Co je to, co vás na pervitinu láká? Je něco, co vám v životě chybí?
Pravda je taková, že pervitin může být zejména v počátcích užívání celkem zábavná a energii dobíjející záležitost, ale v dlouhodobém horizontu neznám nikoho, komu by přinesl jen dobré. Dávejte na sebe proto pozor, zahráváte si ne jen se svým zdravím (jak psychickým, tak fyzickým), ale i se vztahy a svou budoucností. Nesoudím vás. Dokonce si docela dobře umím představit, že je pro vás v této chvíli pervitin zábavou nebo zpestřením, kterého byste se nerada vzdala, přesto, kdybyste chtěla napsat víc teď nebo kdykoli v budoucnu, neváhejte se ozvat.
A jen pro jistotu: dotaz vyvěšujeme kvůli skryté poznámce skrytě, tj. je přístupný pouze vám.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.