Abstak na heraku
Majda
Dobry den,prosim o radu. Uz pres mesic abstinuji po dvoumesicnim uletu na heraku,kdy jsem ho kourila dvakrat denne,cca 0.5g denne. Prvni tydny abstaku klasika,nespavost,poceni,uzkosti,nesnesitelna chut...s tim.jsem tak nejak.pocitala. po dvou tydnech jsem ale byla tak vyrizena,musela jsem dat vypoved v praci,protoze jsem vzdy usla az rano,a takjsem si sehnala opium a vecer jsem se proste zkourila,abych usnula. Ani nevite jak dobre a dlouho jsem spala. Kourila jsem ho tyden.tak gram 2-3dny. Ted jsem zase pres tyden cista. Jenze nespavost neustupuje. Je mi psychicky na nic. Nemuzu se premluvit k zadne cinnosti,cele dny jen sedim,koukam, jsem jak na trni,bez nalady,a hlavne,porad nespím. Hlavou se mi honi myslenky existencniho typu,jako proc vubec zit,jakej ma zivot smysl, kam smerovat a proc,proste totalni pesimista depresak..nejsem v cr, a tady nevim,jak by ke mne pristupovali. Piju trezalku,mucenku,materidousku...ale ty depresivni stavy,nespavost a sileny chutě si dat a citit tu euforii,totalni lasku,uvolneni..vubec neustupuji!!! Jak dlouho se budu jeste s temito příznaky potýkat?!...
Co mam podle vas delat ?
Dekuju za odp

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Úporné nespavosti po opiátech můžou trvat i půl roku. Opiáty často spánek hodně rozhází. Pak v noci člověk nespí a přemýšlí a je to fakt náročný. Spíš než kouřit opium bych doporučovala, alespoň přechodně, si nechat předepsat něco z nenávykových léků na spaní - v případě opiátů bych se spíš přikláněla k něčemu silnějšímu, např. Tisercin 1-2tbl na noc, nebo Quetiapin ale spíš v dávce až 100mg na noc. Taky není uplně špatný nápad alespoň na několik měsíců si nechat nasadit antidepresiva, v tomhle případě bych volila Trazodon na noc. Spánek se nakonec upraví, ale ty první měsíce jsou fakt náročný, proto je lepší spánku trochu farmakologicky pomoct.
S pozdravem,
VP