Bolesti
Anna
Dobrý den, před dvaceti lety jsem brala cca dva roky pervitin. Nachodila jsem myslím denně/v noci cca 40km- 70Km. Kromě puchýřů, záškubů nohou a občasné bolesti jsem neměla větší obtíže. Nyní po dvaceti letech abstinence od drog i alkoholu se mi po delší chůzi udělal neinfekční zánět kotníků a nedaří se mi ho zbavit. Již několik měsíců nemůžu normálně chodit, nohy mám jakoby ztuhlé s mírným otokem. Bolí mě každý krok a silně mě bolí nohy i v klidu. Lékař mi řekl, že v mém věku jsou tyto obtíže neobvyklé ( o drogové minulosti jsem mu neřekla). Veškerá léčba je bez většího efektu. Na internetu jsem nic k tomuto tématu nenašla. Mají někteří další uživatelé drog takovéto obtíže? Dá se to případně nějak léčit? Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den, Anno.
Určitě není vyloučené, že vaše momentální potíže nějak souvisí s braním pervitinu v minulosti, mohou mít ale i mnoho jiných příčin. Nepíšete, zda jste užívala nitrožilně a jestli jste např. aplikovala do žil na nohách - v tom případě by byla možná souvislost jasnější, podobné potíže (i když typičtěji asi na rukou) se mohou objevit i s odstupem několika let po vyabstinování.
Otoky kotníků mohou vznikat z mnoha důvodů, někdy je základní příčina i v jiném orgánu, je potřeba se tedy podívat i na vyšetření krve, srdce atd... Asi bych vám doporučila, abyste zkusila znovu navštívit lékaře a tentokrát mu řekla i o pervitinu v minulosti, může to diagnostice určitě jenom napomoci.
Nic bližšího vám asi v tuto chvíli říci nedovedu, ale budu rozhodně držet palce, aby se podařilo bolesti zmírnit.
Kdybyste měla další otázky, určitě se ozvěte.
Zdravím a přeju pěkné Velikonoce!