Divné stavy po kombinaci pervitinu a marihuany
help123
Potřebuji poradit, co dělat. Poslední cca měsíc užívám pravidelné velmi malou dávku pervitinu na učení (necítím nikdy stavy, jen se lépe soustředím) a zatím vše probíhalo v pořádku, jenže v sobotu jsem si asi 4 hodiny po požití pervitinu dala malý joint ze silné trávy. Stavy snad ani nedokážu popsat, nic horšího se mi nikdy nestalo. Začalo mi být hrozně zvláštně, jinak jsem vnímala okolí, myslela jsem si, že už to nevydržím, hrozně mi bušilo srdce, byla jsem bledá, motala se mi hlava a to trvalo asi půl hodiny, potom jsem se začala klepat, celé tělo se klepalo hrozně moc s malýma přestávkama a to trvalo asi hodinu. Seděla jsem u otevřeného okna, vypila dva zelené čaje a asi 6 sklenic vody a bylo mi lépe, dokonce jsem asi po dalších 2 hodinách dokázala usnout. V neděli ráno jsem vstala a bylo mi pořád zvláštně, ale přes den se to nějak zlepšilo a uklidnilo, ale šla jsem spát, kolem půl 11 a ve 2 hodiny ráno jsem se vzbudila a zničeho nic jsem zas měla takové nepříjemné stavy, trochu jako včera, ale o hodně mírnější, každopádně jsem se začala zase klepat, asi na 10 minut a nyní jsou skoro 4 hodiny ráno a já se bojím usnout a nevím, co mám dělat. Stav už je ovšem opět lepší, ale mám strach, že se vrátí. S pervitinem rozhodně skončím, nikdy mi vzhledem k tomu, kvůli čemu a v jakém množství ho užívám, nijak psychicky nechyběl, takže to nebude těžké. Ovšem marihuanu jsem užívala již dlouho před pervitinem a proto mě zajímá, jestli by se mohly ty šílené stavy po marihuaně znovu vrátit. Rozhodně teď úplně omezím i její užívaní, aspon na pár dnů/týdnů, než se mě tělo vratí do normálu, což je tedy hlavní dotaz - co se se mnou děje a kdy zas budu v pořádku? Děkuji předem za pomoc.:)

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
díky za dotaz i za důvěru.
To, co popisujete, zní jako kombinace více faktorů ... stimulant (pervitin), na něj trochu tlumící a halucinogennní mariahuna ... dvě látky, které si zdaleka né vždy musí rozumnět, někdy se tlučou a výsledek - tak trochu panika, třes. K tomu nejspíš i stres před zkouškami a dost možná i nějaké další okolnosti (nedostatek spánku?, nějaká událost ve škole, vztazích, téma hovoru? něco co předcházelo? nebo jen méně jídla, méně pití? nebo třeba i nějaké psychické sklony k úzkostem, panice?).
Obecně - pokud cokoli užíváte - vyhněte se kombinování. Výsledek je hodně nevyzpytatelný. Dokonce bych si dala pozor i na ten zelený čaj ... ten dokáže člověka také celkem rozklepat (v závislosti na dávce a okolnostech), obzvlášť pokud se před tím nenajíte. Mohlo jít samozřejmě také o něco, co by šlo charakterizovat jako badtrip, na který navazují jakési reziduální stavy. V zásadě nyní nezbývá než doufat, že se vše rychle srovná k normálu. Kdyby se tak nestalo, mohlo by jít o vážnější problém, kdy by se hodila pomoc psychiatra tak, aby se přerušil začarovaný kruh vracení podobných stavů a nedošlo k rozvoji chronických potíží, které se pak léčí jen velmi obtížně a zdlouhavě.
Bohužel vám nedokážu říct nic konkrétnějšího, ani předpovědět, co se bude dít dál. Přeci jenom se bavíme o látkách, které mají vliv na chemické procesy v mozku. Jejich rovnováhu můžete narušit dočasně, ale někdy i na delší dobu. Nicméně to, co navrhujete, vše na nějakou dobu vysadit považuji za nanejvýš rozumné, co by mohlo návratu k normálu hodně pomoci. Pokud byste se chtěla k užívání vracet, pak rozhodně nekombinovat (všetně energy drinků, kávy, resp. kofeinu, teinu, alkoholu), raději užít méně a ohlídat si okolnosti ... tzn. pokud možno klid, pohoda, dobrá nálada.
Snad tedy alespoň takto. Držím palce, aby bylo brzo lépe. Budu ráda, když se ozvete, jak to vypadá. A rozhodně na sebe dávejte pozor ... přeci jenom jsou to látky ovlivňující psychiku, chemické procesy v mozku ... takže opatrnosti není nikdy nazbyt! A kdybyste chtěla napsat víc, třeba i "jen" k té marihuaně a co vás u ní vlastně drží, neváhejte.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.