Extaze
Wes
Hezky den, mam takovy dotaz. Je normalni, ze kdyz travim vecer s eckem a dam si dejme tomu dve ecka za vecer, tak druhy den se mnou uz ecko nic nedela, kdyz chci proste ten nasleduji vecer stravit jako ten predesly? Proste to ten druhej den neni vubec, ale vubec ono. A to jsem tu cetl, ze tolerance na ecku se moc nevyskytuje. Daval jsem si ecko jednou za tyden/14 dni, dost se mi ty stavy zhorsili - kratsi cas, slabsi pocit vlivu drogy. Diky za odpoved.

Odpověděl: Amrit Sen
Wes, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete.
Ma tom, co se Vám děje, není vůbec nic zvláštního, naopak. Nebudu se rozepisovat o tom, zda na MDMA - Extázi, psychostimulační drogu na pomezí halucinogenu, existuje, nebo může vznikat obecně zvýšená tolerance, záležet může na mnoha faktorech.
Tedy, ať už jde o to, že účinné látky potřebujete nyní více, protože ji už nějakou dobu užíváte, nebo prostě o to, že MDMA užíváte častěji, případně proto, že se "dokopáváte" (přidáváte si další dávky, nebo protahujete "jízdu" déle, než přes jednu noc) a Vaše tělo, ani psychika už "nemají odkud brát", z důvodu vyčerpání, atd., měl byste této skutečnosti rozumět, jako zprávě, že pro Vás drogy nejsou to pravé a nejlépe se jim vyhýbat. Když ne, tak rozhodně polevit a odložit další užití na co nejdelší čas, dát organizmu šanci se zregenerovat.
Další důležitou okolností může být rozdílná kvalita drogy, a to i v případě, že může vypadat stejně, či obdobně a pocházet ze stejného zdroje.
Pokud tento signál, zprávu Vašeho organizmu neverzmete vážně, může se stát, že si v marné snaze o dosažení předchozího účinku, přivodíte závažné komplikace, dírou v rozpočtu počínaje, předávkováním, toxickou psychózou, atd., konče.
Doporučuji Vám opatrnost. MDMA (Extáze), není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Vyvarujte se rizikového sexu, vždy použijte kondom.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měl být vždy odpočatý, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a vydatně se najíst a napít, osprchovat, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti a umožníte organismu se zregenerovat.
Více se dočtete na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
Stačí takto? Buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.