Můžu tomu zabránit?
Maty
Co se vůbec dá dělat, aby si to uvědomil? Mluvím s ním o tom že s tím trápí nejen mě.
Vím že je to problém většiny této generace. Cituji,,Mami to dělají všichni okolo,dělala bys to taky."
Tak jsem bezradná a říkám si,,Co se to proboha děje, kde se stala chyba?

Odpověděl: Amrit Sen
Maty, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení, je na místě. Rozumím i Vaší bezradnosti, z té však vede cesta ven.
Reaguji na údaje a informace, ve skrytém asistovaném dotazu a doporučuji Vám kontaktovat pracovníky nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné konzultace a poradenské služby, rodičům, rodinným příslušníkům a blízkým uživatelů drog, do zařízení zavolat a domluvit si termín schůzky.
Nepíšete, jestli syn žije s Vámi, nebo jestli už opustil rodinné "hnízdo". Nezlobte se, ale musím Vás opravit, užívání drog není problém většiny generace.
Většina mladých se sice s drogou, či drogami, ať už z bezprostřední blízkosti, nebo osobní zkušeností, setká. U většiny z nich jde o epizodu, nebo přechodné období patřící k revoltě a hledání v dospívání, kterým projdou, aniž by měly zásadní vliv na jejich další život.
Některým drogy život nešťastně rozbourají na kousíčky a rozvine se u nich závislost. Jejich uzdravování bývá náročné nejen pro ně, ale i pro jejich blízké, včetně okolí. Naději má každý, ne všichni se však uzdraví...
Někoho závislost doprovodí k utrpení, samotě, vězení a smrti, jiného přinutí zapracovat na sobě a osobnostní změně, k spirituálnímu probuzení a úzdravě, vzít život do svých rukou a stát se dospělým.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak se synem komunikovat a jak se lze pokusit podpořit motivaci potomka k pozitivním změnám. Bez vlastní motivace, rozhodnutí, podpořeného poctivým úsilím, se mohou rodiče, partneři, přátelé, úřady i léčebná zařízení, rozkrájet na kousíčky, ale nezmění se nic.
Z mého pohledu tím, kdo v tuto chvíli potřebuje podporu a pomoc především, jste Vy. Kdo nedokáže "ošetřit" a pomoci sobě, může být velmi těžko prospěšný někomu dalšímu, tím spíš synovi užívajícímu drogy, v tomto případě to platí dvojnásob...
Dozvíte se tedy, jak se v tak náročné situaci "postarat o sebe", abyste byla pevnější v kramflecích a nezačala se hroutit a nedělala chyby, kterých se v podobných příbězích, byť s nejlepšími úmysly, rodiče nejčastěji dopouští a způsobí tak více škod, než užitku.
Také, jaké mantinely a dohody nastavit a jak je držet. Budete si potřebovat "naordinovat" vlastní aktivity, které Vám přinesou radost, abyste dokázala žít vlastní život, nikoli život jiného, byť jde o milovaného syna, jinak se může stát, že se stanete spoluzávislou, aniž byste návykové látky užívala, s řadou negativních dopadů, které tato nemoc přináší.
Nepíšete, jestli máte manžela, partnera, nebo někoho, o koho se můžete v náročném čase opřít. Pokud ano, objednejte se ve dvojici, může být prospěšné postup koordinovat a "táhnout za jeden provaz".
Kontakty na bezplatné služby a zařízení v dosahu:
Kontaktní centrum s terénním programem Břeclav
Stromořadní 8
690 02 Břeclav
Telefon: +420 519 322 842
Mobil: +420 775 950 094
E-mail: hana.hajduchova@breclav.charita.cz
Web: https://breclav.charita.cz/charitni-sluzby/kontaktni-centrum-s-terennim-programem-breclav/
Velmi dobré zkušenosti máme s organizací Podané ruce, sídlící v Brně:
Poradenské centrum Podané ruce
Hilleho 5
602 00 Brno
Telefon: +420 773 770 885
E-mail: poradenskecentrum@podaneruce.cz
Web: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/poradenske-centrum-v-brne/
Kontaktní centrum Podané ruce
Vídeňská 3
639 00 Brno
Telefon: +420 543 249 343
Mobil: +420 775 889 919 (objednání na individuální konzultace)
E-mail: kcentrum.br@podaneruce.cz
Web: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/kontaktni-centrum-v-brne/
Budeme rádi, když dáte vědět, jak Vám je a jak se situace vyvíjí, také jestli Vám byla naše odpověď ku prospěchu.
Držím palce Vám i synovi,
Amrit Sen.