Přemíra alkoholu a následné chování.
karkule
Zdravím, prosím, pomozte mi něco pochopit. Stalo se mi už několikrát při různých oslavách, že nedokážu včas přestat pít alkohol a následky jsou katastrofální. Mám přítele, kterého velice miluji a udělala bych pro něj všechno. Když se ale opiju, jako by mě přestal úplně zajímat a každý náznak přízně od jiného muže opětuji a vůbec mi nevadí, že tam přítel je.Když mě chce odvést domů, sprostě mu nadávám a chovám se k němu hrozně. Vůbec nechápu kde se to ve mně najednou bere. Za střízliva bych to nikdy neudělala a nedokázala mu ublížit. Samozřejmě přestanu pít alkohol,protože nechci o přítele přijít a velmi mě mrzí, že mu tak ubližuji, ale zajímalo by mě co se to se mnou stane. Vůbec to nechápu.Ráno si vůbec nic nepamatuji a nevěřím vlastním uším,když mi říká co jsem dělala. Nepiji denně alkohol, jen si někdy v pátek zajdeme na pivko do hospůdky,ale na oslavách, kde se pije hodně a ještě i kořalka to teda nezvládám. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, karkule,
a moc děkuji za otevřenost, s jakou jste svou situaci popsala. Díky.
Alkohol je droga, která nás zbavuje zábran. U vás to vede k tomu, že se chováte promiskuitně, agresivně, skoro to zní, jakobyste v tu chvíli vlastně záměrně příteli chtěla svým chováním ublížit. Rozhodnutí přestat pít mi v tuto chvíli tedy připadá zcela na místě! A musím ocenit, že jste si k němu sama došla.
Nicméně jak sama píšete, není to běžné, aby se člověk takto choval. A jestli tomu dobře rozumím, samotnou vás zajímá, čím to vlastně je. Na to vám nedokážu dát odpověď, ale věřím tomu, že byste ji mohla najít třeba za pomoci terapie (individuální nebo skupinové) či jiných sebepoznávacích technik. To by z vaší strany ale vyžadovalo odvahu a kuráž hledat sama v sobě příčiny toho přetlaku, který vyjde po vypití alkoholu najevo. Což může být pro někoho trochu děsivá představa. Na stranu druhou vám může přinést pochopení i velkou úlevu, a pomoci vám podobným situacím předejít nebo alespoň hledat cesty, jak jinak a bezpečněji tenhle přetlak ventilovat. Co myslíte? Dávalo by vám něco takového smysl?
Na internetu najdete celou řadu služeb, které nabízí terapii, sebepoznání, seberozvoj ... velká část je placená, některé jsou třeba alespoň z části nebo na nějakou dobu placené pojišťovnou, jiné jsou zcela zdarma (v rámci adiktologických služeb). Pokud byste stála o nějaký kontakt, napište mi, která větší města jsou vám dobře dostupná.
Držím palce a přeji, aby vám odhodlání bojovat za sebe i za váš vztah s partnerem vydrželo!
Zdraví,
Gabriela Minařík.