Bohnice
Nikdo
Dobrý večer, mám soc. fobii
a paranoidní schizofrenii
do toho jsem rok na pervitinu a to přes nos, alobal a skleněnku..
mám nástup do Bohnic na oddělení 16
nevím, co od toho mám očekávat
a píšu proto, protože já cítím že musím přestat ne jen kvuli rodině ale hlavně kvuli sobě,. problém je v tom, že i přes to všechno, je něco v mým těle co nechce přestat,. nevím co s tim,. a nevím jak si s tím poradit

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Nikdo,
velmi si vážím vaší důvěry, se kterou jste se na naši poradnu obrátila. Vaše diagnoza, tj. sociální fobie a paranoidní schizofrenie v kombinaci se závislostí na pervitinu, je poměrně vážná. Z praxe znám několik lidí, kteří mají podobnou diagnozu. Často je to tak, že nejsou ve svém vidění světa spojeném se schizofrenií spokojení, částečně nebo plně si tento stav uvědomují, a tak hledají i s pomocí drog způsob, jak se cítit lépe, nebo skupinu lidí, kde se budou cítit lépe. Možná je to tak i u vás. Nevím. Rozhodně je takových lidí více.
Z praxe vím i to, že pokud se podaří najít správná medikace, kombinace s terapií, může dojít k velkému zlepšení. Nic není dokonalé, někdy si pak lidé uvědomují jakousi omezenost vnitřního prožívání, plochost, něco jim jakoby chybí. Ale dokáží dobře fungovat s ostatními lidmi. Pokud by se vám podařilo tohoto stavu dosáhnout a zkombinovat ho s nějakou formou seberealizace, mohlo by vám být o poznání lépe.
Strach ze změny je normální. Bylo by asi nezvyklé, kdybyste neměla z pobytu v Bohnicích obavy. Ale žádný pobyt, ani na tomto oddělení, není nedobrovolný (vyjma případů nařízených soudem). Určitě pomůže, pokud půjdete do Bohnic s tím, že zkusíte být otevřená možnostem, které se vám v léčbě nabídnou a pokusíte se ustát případné vlny odporu a chuti utéct nebo se něčemu vyhnout. Určitě to bude stát za to. S čím větší otevřeností do pobytu půjdete, tím více můžete o sobě a svojí nemoci zjistit, naučit se s ní pracovat, poznávat a rozumnět tomu, co se děje, hledat na ní to, co vám dává i bere. A možná by vám mohlo pomoci i vědomí toho, že když budete chtít, můžete kdykoli léčbu ukončit, přerušit, změnit, stejně jako užívání medikace. Tak proč nezkusit, co vám dnešní medicína a terapie nabízí?
Jinak - pokud jde o pav.16 v Bohnicích - jde o oddělení pro duální diagnozy, tzn. že se zde potkáte s lidmi, kteří užívali drogy a zároveň mají nějakou další diagnozu, podobně jako vy. Je velmi pravděpodobné, že budete nastupovat přes tzv. detox, kde by se vaše tělo mělo hlavně očistit od drog. Zde se spíše odpočívá, nasazuje se podpůrná medikace a čeká se, až budete mít čisté testy na drogy. Pak teprve nastoupíte na režimové oddělení pav. 16. Léčba má většinou několik fází. Z počátku toho moc nesmíte, ale také nic moc nemusíte. Postupně vám přibívá povinností (individuální a skupinová terapie, arteterapie apod.), ale také svobod (vycházky, návštěvy apod.), prostředí je podobné nemocničnímu, personál jsou hlavně sestry, lékaři psychiatři.
https://www.bohnice.cz/zakladni-informace/oddeleni-16-dualni-diagnozy/ - základní informace o oddělení
https://www.bohnice.cz/wp-content/uploads/dokumenty/domaci-rad-odd-16.pdf - řád oddělení pav.16 (informace o přijetí, režimu, návštěvách, propustkách apod.)
Snad tedy alespoň takto.
Přeji hodně sil a odvahy. Držte se. A kdyby cokoli, napište.
Gabriela Minařík.