Nestability doplnění
Beda
Moc děkuji pane doktore za rychlou odpověď.jeste mam dotaz, v krvi kokain prokázán nebyl, v moči byla přítomnost metabolitu benzoylekgonin a ekgonin methyl ester.mohly tyto látky ovlivnit ve spojení s alkoholem ještĕ nějak chování člověka? Alkohol dvě promile.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
metabolity v moči jsou pouze ukazatelem, že jedinec v krátké době od odběru vzorku užil kokain. Ty, které se nachází v moči již nemají farmakologický účinek, pro ovlivnění jsou podstatné látky a jejich koncentrace v krvi.
Pokud jde o ovlivnění chování, tak to samozřejmě vychází z kombinace těchto látek. Kokain jako stimulační látka zvyšuje energii a potlačuje sedativní účinky alkoholu. Často se pak stává, že jedinec užije podstatně více alkoholu něž když by kokain neužil. Se stoupajícím množstvím alkoholu pak také často stoupá množství užitého kokainu. A logicky se stoupajícím množstvím užitých látek se zvyšují zdravotní rizika.
Stačí takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec