Metabolity
Beda
Co jsou metabolity kokainu a jak mohou ovlivnit chování a činnost člověka v kombinaci s alkoholem.jak dlouho jsou v organismu měřitelné. A jsou vůbec měřitelné?

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
metabolitů po užití kokainu je u lidí celá řada, největší zastoupení mají benzoylecgonin a methylesterecgoninu. Dalších méně zastoupených je celá řada, ale jsou méně významné. Samozřejmě, že všechny jsou měřitelné, jinak bychom nevěděli, že existují...
V případě podávání kokainu s alkoholem se poněkud mění metabolické zastoupení a tvoří se metabolit cocaethylen (ETHYLbenzoylecgonine), což je v principu strukturní homolog kokainu (METHYLbenzoylecgonin). Tento se tvoří jen v případě pokud je v těle/krvi přítomen alkohol spolu s kokainem. Tím pádem samozřejmě nastává případ, kdy inaktivace kokainu proběhne v prvním kroku, nicméně v přítomnosti alkoholu se sice inaktivuje účinek kokainu, ale tvoří se aktivní metabolit (cocaethylen), který má podobné účinky jako kokain. To znaméná, že při užívání alkoholu a kokainu společně nastává podstatně vyšší riziko nežádoucích situací a nežádoucích účinků než v případě užití samotného kokainu - rozumíte co se snažím říci?
Pokud byste potřeboval, neváhejte poslat další otázku.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec