Pomoc poděkování
HellAnn
Dobrý den, píší znovu, protože bych Vám chtěla poděkovat za velice rychlou odpověď. Nějak jsem si v hlavě mylně myslela, že se alkoholiky nezabýváte. Proto mě moc potěšilo, že jste napsala, že ano a já jsem se konečně po dlouhé době odhodlala svůj problém řešit a s někým komunikovat. Mám totiž ještě problém s určitou formou sociální fobie a proto jsem se bála někam volat. Teď už to mám od Vás potvrzeno, ze jsem u Vás správně takže určitě do ambulance zavolám. Ještě jednou děkuji.

Odpověděl: Jiří Tupý
Dobrý den,
důležité je, jak sama píšete, že jste se po dlouhé době odhodlala svůj problém řešit. Využijte svého aktuálního odhodlání a ozvěte se kolegům do ambulance. V zařízeních jako je adiktologická ambulance pracuje obvykle multidisciplinární tým a je zde možné řešit svou situaci komplexně.
Píšete, že máte vedle závislosti také těžkosti v komunikaci a kontaktu s ostatními lidmi. Tyto a pododné potíže se obvykle v negativním smyslu podporují se závislostí. Pokud se chce člověk uzdravit - obecně řečeno - nejvyšší šance má, když se zaměří nejen na závislost, ale i na věci, které jsou za ní nebo vedle ní... ať už se jedná o duševní potíže, potíže ve vztazích, dluhy atd. V adiktologické ambulanci obvykle vedle terapeutů, psychologů a adiktologů pracují i lékaři (psychiatři) a sociální pracovníci. Svou situaci tam tedy můžete řešit komplexně a zvýšit tak své šance na nastolení a udržení změny.
Držíme Vám palce! Pokud budete mít kdykoliv v budoucnu ještě nějaký dotaz, neváhejte nám opět napsat, jsme tu pro Vás.
Jiří Tupý