alkohol
sestra
Prosím o pomoc v boji s alkoholem manžela v lokalitě Ostrava.Manžel získal invalidní důchod a v jeho 61 letech se rozhodl jej propít.Kombinace s léky na bolest a spaní je nebezpečný při jízdě autem pro rodinu i okolí.Pokud nejede autem,prochází restaurační zařízení,domů se vrací pobitý,pomočený a špinavý.Prý mu alkohol chutná.Nemohu nad ním mít kontrolu během dne,chodím do práce.Prosím o pomoc a radu na koho se mám obrátit a jakým způsobem jej dotlačit na protialkoholní léčení.On samozřejmě vše banalizuje a nevidí problém. Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Těžko na dálku objektivně vyhodnotit stav, dle popisu to vypadá, že je situace hodně vážná, více o to, že si partner své problémy, které Vy vnímáte jako problémy, neuvědomuje.
Léčba závislosti se dá poměrně dobře léčit, pokud dotyčná osoba má v sobě dostatek motivace a chuti na svém jednání mnohé změnit. Podle toho, co píšete to tak zatím nevypadá. Doporučuji využít poradenských služeb pro rodinné příslušníky a v osobním kontaktu více a podrobněji celou situaci více probrat, informovat se o možnostech a dle toho naplánovat další kroky. Můžete prozatím využít poradenství sama a zkonzultovat, jak by se dal partner případně motivovat, aby se také na odbornou pomoc obrátil i on.
U Vás se můžete objednat například sem:
Terapeutické centrum Renarkon o.p.s.
Stojanovo náměstí 1, 709 00 Ostrava - Mariánské hory
Tel: 595 782 122, 724 154 239, 777 267 634
Email: poradna@renarkon.cz
Vedoucí: Mgr. Břetislav Kantor
Provozní doba:
Pondělí:  7:30 - 12:00, 13:00 - 19:30
Úterý: 7:30 - 12:00, 13:00 - 19:30
Středa: 7:30 - 12:00, 13:00 - 19:30
Čtvrtek:7:30 - 12:00, 13:00 - 19.30
Pátek: 7:30 - 12:00, 13:00 - 19:30
http://www.renarkon.cz/poradna-renarkon
AT ambulance
Náměstí SNP 4, Ostrava, 700 30
Zobrazit na mapě
Tel.: 900340340
MUDr. Štefan Miško
Ostrava, Adiktologická poradna ARKA
ARKA CZ, z. s.
Ambulantní program
Hornická poliklinika, Sokolská třída 2587/81, Ostrava, 702 00
Google mapsZobrazit na mapě
Tel.: 734 377 810, 602 967 468 (poradenská linka)
Pomoc a podpora osobám starším 11 let, experimentujícím, závislým na návykových látkách - alkohol, tabák, marihuana, pervitin, aj. psychotropní látky, hráčům a jejich blízkým.
Bc. Hana Cronová
www: http://www.arka-alkohol.cz/adiktologicka_poradna.html
Ostrava, AT ordinace při městské nemocnici
AT ambulance
Kounicova 8, Ostrava, 700 01
Google mapsZobrazit na mapě
Tel.: 596618916
MUDr. Pavel Havran
www: http://www.help-psych.cz
Ostrava, Poradna Ostrava
Modrý kříž v České republice
Ambulantní program
Havlíčkovo nábřeží 687/21, Ostrava, 702 00
Google mapsZobrazit na mapě
Tel.: 733 535 487
Odborná adiktologická pomoc a péče je poskytována v rámci sociální služby Odborné sociální poradenství. Služba je určena osobám nad 15 let věku ohroženým závislostí na alkoholu, jiných návykových látkách či hazardu a dále osobám blízkým závislých.
Bc. Lenka Horkelová Novotná, DiS.
www: http://www.modrykriz.org
Ostrava, Psychiatrická ambulance
Ambulantní program
Hornická poliklinika, Sokolská 81, Ostrava, 702 00
Google mapsZobrazit na mapě
Tel.: 597454315
MUDr. Marie Turková
www: http://www.horpol.cz
Ostrava, Psychiatrická ambulance
Ambulantní program
Výškovická 126, Ostrava, 700 30
Google mapsZobrazit na mapě
Tel.: 596741007
MUDr. Richard Bosák
Ostrava, Psychiatrické oddělení při Fakultní nemocnici Ostrava
AT ambulance
17. listopadu 1790, Ostrava, 708 52
Google mapsZobrazit na mapě
Tel.: 597 373 209
MUDr. Jitka Svobodová
www: https://www.fno.cz/
Anonymní alkoholici/narkomani
Místo setkání: Domov sester 4. p., Ul. 17. listopadu 1790 , Ostrava
Zobrazit na mapě
Tel.: 737985774
Čas setkání: pondělí 16:30 h
Dana
V případě potřeby můžete napsat kdykoliv znovu. Přeji, dostatek sil oběma.
Mějte se hezky, MK