makovy caj
amy
zdravim ,mam takovy blbi dotaz...uz mnoho let pijeme s pitelem makove odvary,postupne snizujeme abychom se se zavislosti mohli konecne dostat..objednali jsme si drcene makovice s cech od pana,uvarily jsme caj jak jsme zvykli a bylo nam potom moc zle,muj dotaz je,jestli muze ta makovina byt silnejsi mofinoveho tipu???nebo to muze byt chemicky postrikane???je to hrozny najezd do hlavy,snizily jsme o pulku a asi lepsi...snazime se snizovat aby pak abstaky nebyli tak hrozne dekuji mooc predem

Odpověděl: Amrit Sen
Amy, zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, ale takto na dálku si netroufáme mi, ani nikdo jiný, posoudit, co za Vašimi problémy, tedy kromě závislosti na návykových látkách, respektive opioidech, stojí.
Jestli zvýšený obsah morfinu, kodeinu, papaverinu, atropinu, nebo dalších látek v máku a "makovině", nebo jak zmiňujete, chemikálií použitých, jako postřik při pěstování.
Doporučuji Vám popovídat si o potížích, které mohou být projevem předávkování a otravy, s odborníky. Bezplatně i anonymně si můžete promluvit s pracovníky některého zařízení, služby, pro uživatele návykových látek na Slovensku, nebo s členy svépomocného společenství NA. Myslím, že pro Vás může být velmi prospěšné probrat nejen otázky, kolem bezpečného "vysnižování", ale také, co dál, jak abstinenci od drog udržet a jak žít spokojeně jinak. Představa, že "kámen úrazu", je ve vysnižování, je, odpusťte, velmi naivní, ten skutečný "boj", přichází až poté, vyžaduje poctivé úsilí a práci na osobnostním růstu a změně životního stylu, je vždy během na delší trať.
Je mi jasné, že to pro Vás nebude snadné číst, ale ze zkušenosti víme, že snižovat, nebo se dokonce "dostávat z drog", společně v partnerském páru, má velmi limitovanou šanci na dlouhodobější úspěch. Máte li nasadit závislosti ohlávku, bude třeba, abyste stejně, jako Váš přítel, "kopala" za sebe.
Kontakty na zařízení a služby na Slovensku, odbornou podporu a pomoc, také na svépomocná společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, najdete zde:
Liečba závislostí Slovensko, Drogový informačný portál
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
http://www.infodrogy.sk/
www.drogy.org
OZ Odyseus - Bratislava
http://www.odyseus.org/
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_contact&view=category&id=54&Itemid=57
Program Chráň sa sám:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_content&view=article&id=256&Itemid=313
Program Sociálna asistencia:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_content&view=article&id=260&Itemid=315
Program Červený dáždnik:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_content&view=article&id=257&Itemid=316
Centrum K2 - kontakt:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_content&view=article&id=323&Itemid=360
Partnerské siete:
Platforma mimovládnych organizácií v oblasti drog:
Organizácie Plán B n.o, OZ Pomocná rukaOZ PrimaRE/set, o.z. a Združenie STORM, súčasťou Platformy mimovládnych organizácií v oblasti drog. Platforma sa usiluje spoločne podieľať na presadzovaní efektívnych riešení v oblasti drogovej problematiky.
Viac informácií o platforme nájdete tu:
http://www.infodrogy.sk/ActiveWeb/c/6687/platforma_mimovladnych_organizacii.html
Združenie STORM o.s.
Nedbalova 17
949 11 Nitra
Telefón: 0905 943 229
E-mail: zdruzenie.storm@gmail.com
Web: http://www.zdruzeniestorm.sk/
Občianske združenie Prima
Kontaktné centrum, mobilný streetwork:
Hviezdoslavovo nám. 17
811 01 Bratislava
Telefón: +421 948 144 668
E-mail: zdruzenie.prima.ba@gmail.com
Web: www: www.primaoz.sk
Plan B N.O. drogy inak - terén Košice
Socálna poradna, právna poradna, substučná liečba:
http://www.drogyinak.sk/
Kontaktujte nás telefonicky na čísle: +421 911 556 456 alebo mailom na  info@drogyinak.sk
Kontaktné centrá, výmenné programy, terénne služby
Bratislava, Trnava, Nitra, Sereď, Košice, Bánska Bystrica:
http://www.drogyinak.sk/?page_id=71/
Občianske združenie Pomocná ruka
Pomoc drogovo závislým osobám a ľuďom pracujúcim v sex biznise.Terénna sociálna práca:
Skladná 2
04001 Košice
Telefón: 0915 423 279
Web: http://www.kosicezapad.sk/pomocna-ruka/
https://sk-sk.facebook.com/ozpomocnaruka/
https://www.zoznam.sk/firma/3056276/Obcianske-zdruzenie-Pomocna-ruka-Kosice
Rasta Mama
O drogách bez predsudkov. Právne a psychologické poradenstvo a E-shop: http://rastamama.sk/
Vo súrnych prípadoch nás môžete kontaktovať na tel. Čísle: +421 903 918 831
Svépomocné společenství uzdravujících se a uzdravených závislých
NA - Anonymní narkomani SK:
http://www.anonymninarkomani.sk/
NA on line stretnutia:
http://navideomeeting.com/
Tí, ktorí nemajú možnosť zúčastniť sa živých stretnutí  môžu využiť možnosť Skype stretnutí  Kamery nie sú povinné.
Ako sa zúčastniť Skype stretnutia?
- musíš mať pripojenie na internet
- v počítači (telefóne alebo inom elektronickom zariadení) nainštalovaný Skype, ktorý si stiahneš na https://login.skype.com/login?setlang=cs
(vytvorenie konta aj jeho užívanie je zadarmo)
- pošli žiadosť o priateľstvo "naceskoslovensko"
- ak budeš online (tzn. pri Tvojom mene bude svietiť zelená gulička), "naceskoslovensko" Ťa pripojí do skupinového telefonátu bez kamier
Skype stretnutia sú anonymné (kamery nie sú povinné), trvajú hodinu a môžeš sa kedykoľvek odpojiť z rozhovoru.
Ak nie si technicky zdatný, máš problém pracovať so Skypom a chceš sa zúčastniť, napíš na naslovakia@gmail.com a my sa pokúsime Ti pomôcť.
Ak chcete ostať v kontakte s Anonymnými narkomanmi a inými uzdravujúcimi sa závislými, pridajte sa do online skupiny "NA ČeskoSlovensko". Jednoducho pošlite email naslovakia@gmail.com so žiadostou o členstvo a my Vás pripojíme. Budú Vám do emailovej schránky chodiť denné zamyslenia s témou uzdravovania zo závislosti a iné užitočné informácie. Skupinu môžete kedykoľvek opustiť.
http://www.anonymninarkomani.sk/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
NOM - Nezávislá organizácia mladých - Slovensko
Nezávislá organizácia mladých dáva priestor na sebarealizáciu, príležitosť k proaktivite, šancu stretnúť mladých ľudí z celej Európy a možnosť byť súčasťou slobodného a bezpečného prostredia bez alkoholu a iných drog
http://nom.sk/wordpress/
http://nom.sk/wordpress/?page_id=2
http://nom.sk/wordpress/?page_id=68
Držím palce, Vám i příteli, kdykoli napište,
Amrit Sen.