Pervitin v moci
Anonym
Dobrý den, před měsícem jsem měla boreliozu a dneska sem šla na krev a na moc k doktorce, před 4 dnama jsem měla pervitin, vím ze mi doktorka bude dělat testy i na drogy, chci se zeptat jestli budou testy po 4 dnech pozitivní. Vážím 54kg, 168cm a je mi 16ct.
Dekuju za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
bohužel není v našich silách spolehlivě odpovědět na vaši otázku. Je tu sice poměrně velká šance, že testy budou po 4 dnech od užití negativní, ale jisté to není.
Odbourávání drog z těla závisí na řadě individuálních faktorů, včetně stavu orgánů, které drogy metabolizují. Samosebou má na celou věc vliv velikost užité dávky, případně jestli šlo o jednorázové užití, jaký byl obsah účinných látek v droze (to se může hodně lišit) a v neposlední řadě o jaký typ testu půjde.
Není úplně běžné, aby lékař dělal krevní testy na drogy. Většinou se drogy testují z moči, a to i v případě laboratorních testů, nicméně právě u laboratorní testů je možné testovat i krev. Existují také tzv. testy screeningové, které lze koupit v lékárně (vypadají jako lakmusový papírek a v případě přítomnosti určité látky nebo skupiny látek jsou reaktivní, důkaz přítomnosti konkrétní látky však zaručí až test laboratorní) a ty se provádí většinou z moči, nikoli krve. Pokud vás lékařka bude testovat na přítomnost drog, měla by k tomu mít nějaký důvod. Tušíte, proč má ona, resp. vaši rodiče, zájem o takový typ testu? Mají snad nějaké podezření? Trochu předpokládám, že nějaký důvod a obavy mají ... nejspíš si všimli nějakých změn ve vašem chování, trávení volného času, okruhu přátel a zájmů? Pervitin je přeci jenom docela nebezpečná droga, a to o to víc, jak ovlivňuje psychiku a prožívání (tedy i chování, dodává energii, falešný pocit moci a toho, že vše dokážu a zvládnu, ale i další). Chápu, že dokáže být velmi lákavá. Ale dávejte na sebe pozor, zahráváte si s ohněm!
Budu ráda, když napíšete víc. Pokud se bojíte odhalení, klidně využijte k položení dotazu skrytou poznámku, kdy bude dotaz i odpověď přístupná po zadání kodu pouze vám.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.