Ketamin IV
Keťák
Zdravím, dlouho jsem chtěl zkusit ketamin a dneska se mi ho podařilo sehnat. Jde o IV roztok (Calypsol). Ale jde o to že jsem si nikdy nic injekčně neaplikoval a ani s tím začínat nechci. Napadlo mě prostě vypít danou dávku roztoku nebo ho nastříkat na cukr a šňupnout. Pokud ani jedno z toho nefunguje, je tu ještě nějaká možná metoda aplikace? Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Keťáku, zdravím Vás,
díky za důvěru.
Zřejmě se mi nepodaří přesvědčit Vás, abyste se užití ketaminu vyhnul a ampulku anonymně odevzdal do kterékoli lékárny k bezpečné likvidaci, byť jsou rizika příliš vysoká.
Pokud se tedy i tak rozhodnete obsah ampulky užít, tak, jak píšete, rozhodně ne nitrožilně. Bezpečnější způsob je určitě užít ketamin perorálně, tedy obsah vypít, nejlépe ředěný nealkoholickou tekutinou.
Zdržte se jakýchkoli kombinací s dalšími psychoaktivními látkami, alkohol nevyjímaje. Tím spíš, že jde o první experiment, mějte u sebe po celou dobu intoxikace i v době odeznívání, spolehlivého, střízlivého člověka, nejlépe toho, kdo má zkušenost s poskytováním první pomoci, "přelaďováním", nebo kdo v případě nutnosti zavolá lékařskou pomoc.
Ke ketaminu z odborných zdrojů:
Ketamin, podobně jako PCP, je výsledek úsilí farmakologů vyvinout bezpečné anestetikum - látku určenou k znecitlivění u lékařských výkonů. Poprvé byl jako plně syntetická sloučenina představen v roce 1965 laboratořemi v Michiganu.
V prvních letech své existence byl aplikován tisícům pacientů s nejasnou anamnézou, u nichž byl nutný okamžitý chirurgický zákrok. Široké uplatnění nalezl také ve válce ve Vietnamu. Přestože jde o látku z biologického hlediska zcela bezpečnou, upadla postupně u chirurgů v nemilost. Důvodem byly velmi neobvyklé a silné změny, které pacienti prožívali při návratu do normálního vědomí. V některých případech byly tyto stavy doprovázeny zmatkem, vzrušením a iracionálním chováním. Někteří psychiatři, kteří se o tyto účinky hlouběji zajímali, zjistili, že ketamin je velmi účinná psychoaktivní látka. Ketamin se začal využívat v mimořádných psychiatrických výzkumech a v experimentální psychoterapii.
V roce 1991 se objevily zprávy o užívání ketaminu mezi návštěvníky nočních klubů v New Yorku a Los Angeles. Tento zvyk se poté rozšířil do Londýna a do Amsterdamu. Hydrochlorid ketaminu vyrábí pod různými jmény celá řada světových farmaceutických firem, jak pro potřeby veterinářství, tak pro humánní medicínu. V nočních klubech s raveovou či housovou hudbou je tato látka často k dostání ve směsi s několika dalšími látkami, zvláště s heroinem, kokainem nebo extází.
Nejčastěji se můžete s ketaminem setkat v tabletách prodávaných jako extáze, takže většina lidí, kteří konzumují XTC již nějaký čas, pravděpodobně užilo nebo užije tabletu obsahující ketamin (pamatujete si tu extázi, co jste se po ní tak klátili?). Ketamin způsobuje efekt zvaný "disociace", neboli oddělení se od těla, což souvisí s jeho využitím při anestezii. Tento stav trvá někdy i několik hodin a dostavuje se velmi brzy po užití.
K předávkování ketaminem dochází zřídka, ale při vyšších dávkách (a nikdy nevíte, kolik ketaminu může tableta obsahovat) si můžete vykoledovat nevolnost, zvracení, třas, křeče, setřenou řeč, halucinace a psychózu. Všechny tyhle nepříjemné záležitosti vás pravděpodobně pěkně vyděsí, jestliže očekáváte záplavu lásky a souznění s nekonečnem. A poslední věc: ketamin by neměl být užíván společně se sedativy, které omezují dechové funkce, hlavně s alkoholem a barbituráty.
Info k Calypsolu:
https://mediately.co/cz/drugs/XxErYNkwRWbVUcZBclqHNlFKX1S/calypsol-50mg-ml-injekcni-roztok#packagings
https://pribalovy-letak.info/calypsol
Ještě k rizikům:
https://www.extc.cz/ketamin.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/576-ketamin-ucinky-a-rizika?magazineId=20
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/halucinogeny/ketamin.html
http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/14268/ketamin.html
http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/23378/ketamin-a-pripadna-co-nejlepsi-pomoc.html
Stačí takto?
Přeji Vám jen dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.