špatný stav několik dnů po marihuaně
mieh
Dobrý den. Před pár dny jsem byl u slečny, popíjeli jsme, bavili jsme se a já si s ní dal brko. Jí to dost pomáhá na úzkosti, já trpím úzkostnou poruchou a panickou poruchou, beru na to i AD. Všechno bylo ok, bavili jsme se a normálně usnuli. Ale na druhý den masakr, úzkost, k večeru bušení srdce, třes po celém těle, měl jsme pocit že budu mít infarkt. Teď už zase lepší. Bojím se, jestli jsem si něco nerozházel v hlavě a budu v takovém stavu pořád, ale hlavně, z toho mám hrozný výčitky a vlastně nevím proč. Nejradši bych to všem řekl a čekal nějaký trest, nebo opovržení i když vlastně nevím proč, ublížil jsem sám sobě.. Mám pocit že jsem strašně špatný člověk.
Nevím co mám dělat, doufám že to na mě nezanechá psychicky nějaké následky, nebo nerozjelo nějaký vážnější stav.
Díky předem za odpoveď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, mieh,
díky za dotaz i za důvěru.
Jsem ráda, že jste se ozval. Píšete, že jste užil marihuanu, následující den vám nebylo dobře a bojíte se, jestli jste si neublížil. Navíc máte hodně velké výčitky a připadáte si jako špatný člověk. Předpokládám, že tyhle pocity souvisí i s vaším psychickým stavem, na který užíváte antidepresiva, a je dost možné, že marihuana toto prožívání ještě zhoršila.
Nedokážu vás zbavit pocitů viny ani výčitek. Sám asi tušíte, že jsou možná až příliš veliké, možná až neúměrné tomu, co se stalo. Jde tedy nejspíš o propojení úzkostí a paniky, kvůli kterým užíváte AD, a na které vám užití marihuany neudělalo ve výsledku vůbec dobře. Snad pro vás bude tahle zkušenost dostatečně odstrašující. Ono obecně - užívat antidepresiva v kombinaci s drogami, jako je třeba i marihuana, není zrovna nejlepší nápad. Nejde až tak o bezpečnost jednorázového užití, ale právě spíš o možné následky a komplikování léčby psychických potíží, na které AD užíváte. Kdyby to šlo, zkuste to vzít jako lekci a do budoucna se podobným pokusům vyhnout. Přeci jenom jde o vaše psychické zdraví!
Na jednu stranu jste mladý a experimentování s podobnými drogami tak trochu patří k dospívání. Na stranu druhou jste přeci jenom pokud jde o psychiku zranitelnější. A tak zvažte, jestli o tomto experimentu říct vašemu ošetřujícímu lékaři. Přeci jenom vás k němu něco vedlo ... možná by tedy stálo za úvahu léčbu zrevidovat, případně doplnit terapií apod. Obzvlášť pokud by se stav nelepšil nebo dokonce horšil, svěřte se s tím, co se stalo. Už jen ta možnost svěřit se vám může hodně ulevit.
S pozdravem a přáním, aby bylo brzo lépe,
Gabriela Minařík.