Otrava marihuanou
Lea
Dobrý den, ve čtvrtek jsem společně s přáteli užila poněkud větší množství marihuany, než jsem věděla, že ještě zvládnu a taky jsem za to pak zaplatila... Začalo mi strašně bít srdce, nemohla jsem dýchat, hrozně jsem se třepala, upadala do bezvědomí, bylo to fakt hodně špatný, ale nějak jsem se z toho během 4 hodin dostala. Nicméně ráno po tom mi nebylo vůbec dobře, celý den jsem byla úplně mimo, točila se mi hlava a taky bolela, měla jsem problém s pohybem a vlastně jsem celý den prospal. Včera už mi bylo trochu líp, už jsem se tolik netočila a ani nechvěla, myslela jsem si, že už je všecko ok. No ale dneska jsem se probudila, a zase mám hrozně divný pocit po těle, chvěju se, vadí mi hluk i světlo, točí se mi hlava, dělá mi problém se pohybovat, chtělo se mi po jídle zvracet... A tak se chci zeptat, co s tím dělat? Zmizí to samo nebo bude potřeba odborná pomoc? Jeden známý říkal, že se mu stalo něco podobného a veškeré problémy odezněly až tak po dvou týdnech, ale ta představa že se v tomhle stavu budu plácat ještě tak dlouho je opravdu děsivá... Moc děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Leo,
díky za dotaz.
Máte pravdu, že stav, který popisujete nejspíš skutečně souvisel s předávkováním marihuanou. Umím si představit, že i následující 1-2 dny může být člověku po takovém zážitku všelijak. Nevylučuji, že by mohl takový stav trvat i delší dobu, ale nebývá to časté.
Nepíšete nic o tom, jakým způsobem jste marihuanu užili. Nicméně možné by bylo i to, že jste se přiotrávila i něčím dalším, co bylo součástí marihuany: Kombinovali jste ji s něčím - ať už v případě kouření nebo při konzumaci v podobě koláčků apod.? Některé otravy mají typicky průběh tzv. dvouhlavý.
Stejně tak se mohlo stát, že jste prostě byla už před užitím nějak oslabená, k tomu se přidalo užití marihuany (marihuana má vliv i na imunitní systém) a jeho nepříjemný průběh ... pak už stačí málo a člověk lehce podlehne nějaké viroze. Máte informace od někoho dalšího z vašich přátel, že by jim nebylo dobře?
A poslední možností je, že jde o něco zcela jiného - ať už to souvislost s užitím má, či nemá, ať už by šlo o psychický nebo fyzický stav. Takhle na dálku nedokážu posoudit.
V tuhle chvíli pro sebe tedy uděláte maximum tím, že budete v klidu odpočívat, doplníte vitamíny. Možná pomůže zavolat někomu ze známých, kdo o všem ví a dokáže vás spíše vyslechnout a uklidnit, než panikařit. A pokud by se situace nelepšila, prostě vyhledejte lékaře. Nebudete první ani poslední, kdo v podobném případě přijde s prosbou o pomoc a radu. Raději risknout pár nepříjemných pohledů, než nějaký zdravotní průšvih. Co říkáte?
Budu ráda, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí. A kdyby cokoli, napište znovu.
S přáním, aby bylo brzo lépe,
Gabriela Minařík.