První dávka pervitinu a její dopad na mozek a psychiku
Jaroslav
Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda je možné, že by mi jedna(první) dávka mohla trvale ovlinit mozek a psychycké zdraví. Jedná se o dávku, kterou jsem užil už před půl rokem. Nevím jestli se jedná o sugesci, ale od té doby se mi zdá, že jsem ztratil chuť do života a motivaci něčeho dosáhnout. Také mi připadá, že se hůře soustředím a jsem hodně unavený. Od té doby jsem nic takového neměl. Je že by jedna dávka, která nebyla přehnaně velká ovlivnila trvale mozek a psychiku, nebo je spíš možné že si to všechno jenom sugeruji.
S přáním hezkého dne Jaroslav. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Jaroslave,
ano, možné to je, byť to nebývá časté, stává se to.
Pokud máte tento nezvyklý pocit již půl roku, pak bych na vašem místě zvážila návštěvu psychiatra-adiktologa. Během rozhovoru byste probrali jak rodinnou, tak osobní anamnézu, vaše vnímání změn a toho, jak vám tato změna ovlivňuje současný život, až po možnosti pomoci - někdy pomůže i samotný rozhovor, někdy je lepší déledobější opakovaný kontakt, jindy je potřeba medikace, bylinky apod. Nikdo vás však nebude soudit, ani do léčby nutit. Rozhodnutí je v prvé řadě na vás.
Ze zkušenosti vím, že dlouho neřešené potíže se často nabalují, zasahují postupně a nenápadně i do dalších oblastí života a přechází do chronicity - takové dlouho přehlížené a neléčené potíže se léčí velmi zdlouhavě a komplikovaně. Půl rok už je dost dlouhá doba a vnímala bych to jako nejvyšší čas vyhledat odborníka. Co si o tom myslíte vy? Máte pocit, že by vám taková pomoc dávala smysl? Víte, kde ji hledat?
Ve Zlíně funguje např. Kontaktní centrum Podané ruce, jeho služby jsou poskytovány diskrétně a zdarma. Stačí zavolat, jistě vám poradí i nejbližšího spolupracujícího psychiatra-adiktologa.
Kontaktní centrum Zlín Podané ruce
Gahurova 1563/5, Zlín | +420 774 256 540 | kcentrum.zl@podaneruce.cz
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/kontaktni-centrum-ve-zline/
S pozdravem,
Gabriela Minařík.