Pervitin
Matka
Velice děkuji za odpověď na předešlý dotaz . Bližší info jak často a jakè množství nevím. Vím jen, že léta to byla obćas tráva o vikendu s kamarády a až poslední rok pervitin, řekl. Poslední měsíce výrazně zhubnul a nedaří se mu přibrat . Přestat chce a i ví, že to bude pro něj běh na dlouhou trať . Dávky snižuje ,ale vydrží tak 3 dny bez. Je ve velkém stresu a to je prý taky důvod ... jeho otec, s kterým vztah neměl nikdy, mu podal taky pomocnou ruku. A teď po měsíci , když zjistil že syn užívá pervitin dál, na něj zanevřel. Od jeho puberty s námi nežil.
Myslím, že po měsíci co to víme , nemůže od syna čekat zázraky, když je závislý
. Syn říká, že nikdo kdo to nezažívá, tak neví, jak je to těźký . Nedokáže naráz s tim skončit, ale chce. Cítí se hodně vyčerpaný, stres , brzké ranni vstávání do práce, nedostatek spánku ....a denně to od nás poslouchá, že přehlížet jak si kazí zdraví a svůj život, nebudeme.
Motivace. Dům ode mě, který užívá. A pokud za pár měsíců nebudou znatelné změny v jeho stylu života , tak se odstěhuje. Dál uź to přehlížet nebudu . Snaží se hodně i doma fungovat.
Blíží se mu 30.let a je to čistě na něm. To si bohužel uvědomujeme.
Adiktologickou poradnu v ČB syn navštíví. Našli jsme jen Prevent . Sám řekl, že by navštívil i psychologa . Já nevím zda psychoterapeut v adiktologické poradně stačí ... nebo má i k psychologovi se svým osobním životem jit ?
Děkuji za můj posledni dotaz.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
děkuji za poděkování i za dotaz.
Nedokážu dost dobře posoudit, jestli synovi bude stačit poradenství v adiktologické ambulanci nebo je potřeba ještě psycholog. Z praxe vím, že někdo zvládne abstinovat úplně sám, na základě vlastního rozhodnutí, aniž by kamkoli docházel a dokonce zvládá po celou dobu i chodit do práce, ale jsou tací, kteří potřebují odbornou pomoc a bezpečné prostředí v podobě několikadenního detoxu. Někteří přestanou brát sami od sebe, jiní po detoxu. Jsou tací, co se ze závislosti léčí rok i víc (s navazujícím doléčováním). Záleží prostě na řadě okolností a v prvé řadě na vašem synovi, na tom, co ho k pervitinu táhne, co mu v běžném životě chybí, co by rád změnil. To všechno jsou témata, na které bezesporu v ambulanci v Preventu syn během hovoru s pracovníkem narazí a pokud bude otevřeně o svých pocitech, potížích a potřebách mluvit, a bude-li potřeba vyhledat další návaznou pomoc, ambulance je to správné místo, kde mu ji zprostředkují. Pokud jde o syna, mám dojem, že děláte maximum. V tuto chvíli je to hlavně na něm.
Ještě mne k celé věci napadá, jak jste na tom vy sama? Někdy není od věci se zkusit do celé věci trochu více zapojit. A to proto, že vy jste v tuto chvíli ten, kdo synovi nabízí podporu a zázemí. Možná by bylo dobré si také moci nějakým způsobem ověřit, že skutečně někam dochází a že vy sama postupujete správně. Udělat některé dohody za přítomnosti třetí osoby - jako třeba poradenského pracovníka poradny - může situaci zpřehlednit. Co myslíte? Chystáte se na některé sezení i se synem? Případně napadlo vás samotnou zajít si o situaci promluvit s odborníkem?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.