Brat berie drogy v zahraničí
Veverka
Dobrý deň prajem.
Prosím vás, ako máme ako rodina postupovať? Môj brat žije v zahraničí. Pravdepodobne užíva pervitín. Moji rodičia ho tam boli na jeden víkend pozrieť, aby videli, v akom je stave. Nemá peniaze ani na nájom, stále má stiahnuté žalúzie, je vychudnutý, nepracuje. Rodičia mu aspoň nakúpili jedlo a olej, nech si môže zakúrit. Snažili sa ho presvedčiť, aby s nimi odišiel naspäť na SK, že mu kúpia letenku. Avšak odmieta našu pomoc. Vieme, že peniaze mu nemôžeme dať. Pravdepodobne by šli iba na drogy. Vidíme, že brat už potrebuje pomoc, lebo chvíľami má akoby paranoje, aj ked sú to možno abstinenčné príznaky, ked nemá peniaze na drogy. Sme zúfalí a utrápení. Prosím vás, ako s ním viest rozhovor ( ked náhodou zdvihne rodičom telefón) a na nič nechce konkrétne odpovedať? Nechce povedať, že niečo berie, nechce sa vrátiť na SK, odmieta pomoc...ďakujem za prípadnú odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
vím, že se to těžko poslouchá, ale v současné chvíli jsou možnosti, jak bratrovi pomoci, opravdu hodně malé. On od Vás nic nechce a navíc je daleko. Problém je, pokud u něj opravdu propuká nějaká duševní nemoc, ať už toxická psychóza nebo něco trvalejšího. Pak on sám dokáže jen těžko odhadnout, jak na tom je a říct si o pomoc. V takové situaci by bylo nejlepší jakkoliv ho co nejdřív dostat na Slovensko, tam pak vyhledat nějakou odbornou pomoc. Nepíšete, v jaké zemi je, tedy s jakou možností pomoci. Je tam sám? Je možné spojit se tam s někým, kdo je mu blízký? V momentě, kdy se ukázalo, že u něj opravdu něco propuká, je třeba dobře nastavit medikaci, pak i on sám by získal mnohem reálnější náhled na svou situaci.