Co můžu dělat?
Tomik
Dobrý den,
Můj dotaz se týká vyřešení toho známého proč pořád dokola.
Jsem Tom, je mi 32 za par dni 33 a uz desatym rokem se ne a ne zbabit závislostí. Alkohol, hráčství a depresí. Prošel jsem si 5 letým vztahem, který díky výše uvedeném skončil. Prošel jsem si insolvencí, jednou nedokončenou a jednou dokončenou léčbou. Fyzicky na alkoholu nejsem závislý mívám období "klidu" a období závislosti a poté období paniky a pak zas klidu. Po mém rozchodu (2 roky 20 dni) nemůžu najít jinou lásku s ženama jsem mel problem cely zivot ale vzdy to nejak slo. Ted uz ani kamaradky si neudrzim. Po léčbě jsem půl roku abstinoval se vším. A sportoval a vyšvihl se celkem rychle. Tohle všechno pozitivní skončilo díky zranění, které jsem si přivodil na valentýna kdy jsem porusil abstinenci. Je toho hodne co bych tu napsal. Resil jsem uz uplne vsechno ale tak nejak si rikam ze bych rad slysel nazory od ostatnich,protoze myslim,ze zive se malokdo prizna ke vsemu. Anonimne nema duvod lhat polud neni blazen.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
vypadá to, že svá slabá místa už za ta léta dost dobře znáte. Bojím se, že tady asi nepřijdeme na nic zázračného, aby se člověk dostal k podstatě, je třeba mnohem víc prostoru na sdílení celého příběhu. Vám se už jednou podařilo úspěšně abstinovat, a ne krátce, klíč bývá v tom, že se člověk vrací do momentu selhání a ty si upřímně a podrobně analyzuje, nejlépe s někým, kdo na věc kouká zvenčí, ale zároveň jí rozumí. Ve Vašem popisu není zmínka o doléčování. To bývá tradičně slabé místo a důvod, proč někteří lidé opakovaně selhávají i přes to, že se snaží a opravdu chtějí změnu. Doléčování Vás může nejen připravit na spoustu rizikových situací už "za běhu", ale také Vás podrží v momentě, kdy uklouznete. Relaps je bohužel často součást abstinence a pak jde především o to, jak je zvládnutý, aby se z něj nestala recidiva, tedy návrat k užívání.
Problém bývá také v kombinované závislosti, což je Váš případ, jedno se přelévá v druhé. Vzhledem k depresím je určitě třeba najít i kvalitní psychiatrickou péči.
To je jen pár nápadů, které mi vytanuly, když jsem četla Váš stručný popis. Určitě z toho mnoho nebo všechno už víte, ale možná bude třeba něco zkusit znovu.