Pervitin
EP.
Zdravím,
Před týdnem se mi udělala díra v pitlíčku s pervitinem tak jsem si to nasipal do stránky ze sešitu, důkladně složil a dal do kapsy. Teď je ten papír lehce namoceny a Piko je takové suché. Je to ještě použitelné?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, EP.,
díky za dotaz.
Předpokládám, že vám jde v prvé řadě o stimulační účinek pervitinu a zda bude i po této události zachovaný. Na takovou otázku vám však nedovedu dost dobře odpovědět. Jednak je pervitin prodávaný dealery často ředěný spoustou dalších látek a už proto je z principu a mého pohledu pro injekční aplikaci naprosto nevhodný. Pokud navíc došlo k namočení, pak je dobré vědět, že vlastní metamphetamin je ve vodě celkem dobře dostupný. Došlo-li k rozpušení, dost pravděpodobně se část látky mohla vstřebat ať už do papíru, ve kterém byla zabalená, nebo do látky kapsy. Zároveň při namočení mohlo dojít k nějakých chemickým reakcím, které nedovedu odhadnout, nebo také k další kontaminaci - počínaje nečistotami v kapse, konce práškem na praní.
Jednoduše - užívat cokoli injekčeně není dobrý nápad. Rozhodnutí je však zcela na vás. Zkuste zvážit rizika, případně buďte při aplikace velmi opatrný/á, dodržujte zásady bezpečné aplikace včetně pomalé aplikace vlastní látky. Nebo zkuste jinou formu aplikace než injekční - např. spolknutí - účinek bude sice menší, s pomalejším nástupem, ale rozhodně bezpečnější než aplikace injekční. Co vy na to? A nebylo by nakonec lepší celou dávku vyhodit?
Ať už se rozhodnete jakkoli, buďte opatrná/ý a dávejte na sebe pozor. Kdyby cokoli, neváhejte znovu napsat.
S pozdravem,
Gabriela Minařík