Závislost na marihuane
Mama
Dobry den mam dite které od 13 roku zyvota huli marihuanou ted je ji 18 a je to z ni cim dal horší, bydli z klukem ktery taky to bere, ted ji vyhodili ze skoly, prestala komunukovat z rodinou ozve se jen kdyz potrebuje penize. Chtela jsem se zeptat jestli jde ji jeste nejak pomoct? Jestli by jí vzali do léčebný nebo nevim. Moc dekuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
určitě je možné, aby dcera s drogami přestala, otázka je, jak moc jí v tom můžete pomoci Vy proti její vůli. Je hlavně potřeba, aby se ona rozhodla, že už nic brát nechce. Nějakou možnost ji ovlivnit asi máte právě přes peníze, které od Vás chce. Když jí je dáváte, nepřímo tím vlastně podporujete její současný styl života. Můžete je podmínit tím, že se s Vámi začne o problému bavit, nebo jí je prostě nedat, tím jí trochu zase znepříjemníte život s drogami a možná přispějete k tomu, že se dřív rozhodne s nimi skončit. Také to ale může znamenat přetrhání posledních vazeb, alespoň dočasně. je to opravdu složité, myslím, že by bylo dobré vše probrat podrobněji, protože každá rodina je přeci jen jiná a roli hrají i zdánlivé maličkosti. K tomu by bylo nejlepší, kdybyste zašla do některého z center, která poskytují pomoc rodinám uživatelů.
Pokud byste měla zájem, můžete se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky nebo mailem, kontakty najdete na stránkách.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková