Pocení přítele
Jana
Dobrý podvečer,
Děkuji za Vaši reakci..zapomněla jsem Vám napsat asi podstatnou věc.přitel má žloutenku typu c.říká,že pocení měl už před lety na odvykání.
Sama vím,že když není po kouření trávy,tak,se potí.
Zkoušeli jsme bylinkové léky na spaní,ale bylo to marné.Nechci do něj cpát něco,z čeho by byl zase závislý.
Fakt se snaží,jsme stále spolu a čekám s ním dítě.
Věděla jsem,že si sem tam něco dá..taky jsem nevěděla,že je nakažený..holt jsem se zamilovala a on mi to vše vysypal na hlavu.Znám spoustu lidí co berou drogy,sama jsem si někdy ulítla na akcích a vím,že má fakt snahu.
Díky tomu pocení jak jsem zmínila nespí a pak jde do práce.je to nehorázná zátěž.
Vím,že když se u nás pojistí,může k lékaři,ale nevím,zda může docházet na tu ambulatní léčbu.
A za jakým lékařem máme dojít?k praktickému,či rovnou k psychiatrovi?
Moc děkuji,že jste

Odpověděl: Amrit Sen
Jano, opět zdrávím,
je moc fajn, že se ozýváte. K léčbě žloutenky C, tedy pokud by se měl Váš přítel léčit u nás, bude pojištění u české zdravotní pojišťovny rozhodně potřebovat.
V Čechách je už téměř pro každého pojištěnce dostupná moderní bezinterferonová léčba, kdy pacient spolkne 1 tabletu mimořádně účinného antivirotika prostého vedlejších účinků, denně, na rozdíl od Interferonu, který se musel injekčně aplikovat 5 až 11 měsíců v několikadenním intervalu pod kůži a kombinovat s dalšími antivirotiky v tabletách, se spoustou zatěžujících vedelejších účinků. Moderní léčba zabírá téměř 100% a na rozdíl od interferonu, trvá pouhých 16 týdnů.
Ať tak, nebo tak, mám na mysli, pocení i žloutenku, měl by Váš přítel zdravotní stav řešit a oba dva byste měli striktně držet pravidla pro minimalizaci rizika přenosu HCV, tedy žloutenky typu C, závažné infekční nemoci:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/hepatitidy.html
Vstup do ambulantního programu si musí přítel nejdříve předjednat.
Pokud by mělo jít o program, ambulanci do zdravotnického zařízení, i tam bude přítel pojištění potřebovat.
Výhodou je, že v Čechách existuje široká síť neziskových adiktologických služeb, které patří k nejkvalitnějším v Evropě. Znamená to, že přítel může využít adiktologické ambulance, poradny a služby kontaktních center zcela zdarma i bez pojištění a zdarma. Důležité je, aby se domluvil česky.
V tom mu sice můžete být nápomocna, ale určitě to nezařizujte za něj. Předpokladem ke vstupu do programu, nebo využívání konzultačních a poradenských služeb je jeho vlastní aktivita a zájem. Pochopte, "ukázaná" platí...
Znamená to, že by měl zavolat do některé ze zmiňovaných služeb a domluvit si termín schůzky, od toho se může odvíjet vše ostatní.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na kvalitní bezplatné odborné služby obratem pošleme.
I pro Vás bude dobré, když situaci proberete s někým "zasvěceným", "sólo", bez partnera, mám na mysli pracovníka, poskytujícího v rámci specializovaného zařízení poradenské služby partnerům a blízkým uživatelů návykových látek.
Zároveň Vám doporučuji, tím spíš, že jste těhotná, nechat se otestovat na žloutenku typu C a další infekční nemoci a nečekat až na předporodní testy.
Jak můžete potřebné kontakty pro oba, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sami, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Velmi výhodné a rozhodně užitečné pro dlouhodobé udržení abstinence a mnoho dalšího, mohou pro přítele být návštěvy mítinků svépomocného společenství NA - Anonymních Narkomanů, kde se díky přátelsví, vzájemné podpoře, sdílení zkušeností a osvědčenému 12ti krokovému programu, generacím závislých po celém světě daří úspěšně abstinovat, uzdravovat se a žít spokojený, šťastnější život. Za mítinky se neplatí a dochází na ně, kromě místních i cizinci, kteří u nás žijí, nebo jsou v Čechách na návštěvě, či dovolené. Úspěšnou tradici mají NA, kromě jiného, i v Polsku.
NA Anonymní Narkomani CZ
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
Anonimowi Narkomani - Region Polska
https://www.anonimowinarkomani.org/
NA Narcotics Anonymous World Services
https://www.na.org/
Stačí zatím takto? Kdykoli napište, jsme připraveni pomoci Vám s kontakty na konkrétní odbornou i další pomoc.
Vše dobré Vám i příteli, držím palce,
Amrit Sen.