Kokain Mefedron
Michal 33 let
Dobrý den, asi tři roky jsem bral cca jednou za tři týdny kokain a občas mefedron. Před dvěma lety jsem se rozhodl s tím skončit. Dva roky jsem neměl nic a hodlám v tom pokračovat. Když přijde ta myšlenka na drogu, tak tu myšlenku ihned zahazují a snažím se na to nemyslet ale poslední dva měsíce to je třeba 30 krát za den, kdy tuto myšlenku musím zahodit a připadá mi že teď je to těžší než, když jsem se rozhodl skončit. A jsem v takové situaci že už si říkám že až umřu, tak tyto chutě jednou skončí. Teď jsem dostavil dům bez hypotéky úspěšně podnikám a plánujem rodinu. Ale tyto myšlenky na drogu které jsou tolikrát za den me opravdu ubíjí a už nevím jak dál. Prosím o radu děkuji. Michal

Odpověděl: Amrit Sen
Michale, zdravím Vás,
díky za důvěru. Máte můj obdiv a respekt, že se držíte, rád bych Vás jakkoli podpořil.
Craving (chuťě) nejsou žádnou neznámou a jejich projevy jsou velmi dobře a důkladně zmapované, odborně i laicky.
Existuje celá škála osvědčených i osobních (vlastních metod závislých, které si po zkušenostech sami "ušili na tělo") metod, které velmi dobře fungují, a to v horizontu vteřin, maximálně minut.
Zvládání cravingu patří do ranku "prevence relapsu", tedy metod, jak dlouhodobě udržet abstinenci, zůstat střízlivý, na cestě k osobnostnímu růstu, jehož cílem je "úzdrava", tedy schopnost žít spokokojený, šťastný život s dobrými vztahy s blízkými, okolím, světem i sebou samým.
Doporučuji Vám tedy 2 spolehlivé alternativy:
Kontaktovat odbornou podporu a pomoc, zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné služby, konzultace a poradenství bývalým uživatelům drog a domluvit si termín osobní schůzky.
Při ní Vám, po bližším seznámení se situací, zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak bezpečně zpracovat chutě nejen zjevné, ale i ty skryté, daleko záludnější, převlečené za škálu zdánlivě nesouvisejících pocitů. které zatím možná ani nedokážete rozpoznat... a mnoho dalšího užitečného.
Můžete si sjednat průběžnější konzultace, abyste byl pevnější v kramflecích a věděl, jak reagovat v situacích, které přinese blízký čas. Všechny potřebné dovednosti, jistě chápete, nezískáte jedním poradenským pohovorem.
Nespracovaný, nebo chybně zpracovávaný craving se postupem času, různým způsobem v člověku hromadí a může mít za důsledek, že ten jednoho dne, bez varovných signálů, zrelapsuje, v horším případě upadne do recidivy a může se tak velmi rychle dostat do stavů a situace horší, než kdy před tím. I po letech...
Další možností je navštívit, lépe navštěvovat, mítinky svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených lidí se zkušeností užívání návykových látek, kde se generacím závislých po celém světě, díky přátelství, vzájemné podpoře, sdílení zkušeností a osvědčenému 12ti krokovému programu, daří úspěšně abstinovat, uzdravovat se a spokojeně žít.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na zařízení, bezplatné služby (ambulantní programy, AT poradny a K-centra) a setkání svépomocných společenství (NA), obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete volat například do naší Adiktologické ambulance a domluvit si termín schůzky:
Adiktologická ambulance AA SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Informace o mítincích, místech, časech setkávání a 12ti krokovém programu svépomocného společenství, věřím, že budete příjemně překvapen:
NA - Anonymní Narkomani CZ
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/narkomani/
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak vám je, jak si stojíte a jak se situace vyvíjí. Také, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Jsme tu pro Vás, držíme palce!
Amrit Sen