Přítel bral drogy
Jana
Dobrý den,
Můj přítel nebere drogy(amfetamin a jiné)od října.stále se však večer potí.Nemůže spát a to ho vede ke kouření trávy,která ho uspí a večer se nepotí..poraďte mi,co máme podniknout s tím jeho pocením bez drog.A jak dlouho to potrvá?..Navíc,nevím jestli by neměl jít na léčení..ovšem je to Polák a já nevím,zda může být u nás léčený..děkuji za odpovědi

Odpověděl: Amrit Sen
Jano, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení..., ale odpusťte, pokud máte v plánu ve vztahu setrvat, bude fajn přítele v abstinenci od pervitinu, lépe však od všech drog, i za těchto okolností podpořit a podporovat.
Každý člověk je neopakovatelný originál a drogy na něj mohou působit různě, stejně jako se dopady jejich užívání mohou u jednotlivců lišit.
Co je jisté, že užívání pervitinu výrazně ovlivňuje metabolismus, a to u každého bez výjimky. Seznámili jste se v době, kdy už přítel pervitin užíval, nebo máte ponětí, jak to s jeho pocení bylo předtím?
Možné je i to, že zmiňované pocení může mít i příčiny jiné, které sice mohou, ale také nemusí s užíváním drog přítele souviset.
Takto na dálku, tedy bez lékařského vyšetření nedokáže nikdo určit,  jaké tedy příčiny popisovaných projevů jsou, ani co s nimi, natož jestli, případně, jak dlouho bude pocení přetrvávat. To může pouze lékař.
Zmiňujete léčení přítele, cizího státního příslušníka.
Máte na mysli léčbu závislosti na drogách, nebo lékařské vyšetření a další, v souvislosti s jeho pocením? Že přítel od loňského října od pervitinu, ne však od všech drog, abstinuje, je povzbuzující, ale je to přeci jen krátká doba, takže odborné poradenství a podpora, nebo ambulantní terapie, či docházení na mítinky NA (Anonymních Narkomanů), by mu mohly výrazně pomoci.
Napište více, můžeme se společně podívat, co s tím, a jak na to. Také, jak "ošetřit" Vás, respektive co užitečného můžete podniknout, protože tím, kdo v této náročné, životní situaci potřebuje podporu a pomoc, jste především především Vy. Příteli nezbyde, tedy pokud i jeho pocení obtěžuje, zajít k lékaři.
Přeji Vám vše dobré, ozvěte se, jsme tu pro Vás,
Amrit Sen.