Zjistila jsem že partner užívá pervitin
Lucina
Dobrý den 8 měsíců žiju s přítelem v minulosti užíval pervitin potom kouřil marihuanu docela dost dlouho když jsme se poznali přestal kouřit....ale nedávno jsem zjistila že se opět vrátil k pervitinu... neustále mi tvrdí že není závislý a tě ho bere jen občas a v malých dávkách ale já tomu nevěřím neustále doma nacházím psaníčka....nevím jak to mám řešit

Odpověděl: Amrit Sen
Lucino, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu vaši náročnou situaci, zatěžující nejen Vás, ale zcela jistě i vztah, do kterého, má li růst, lži, nedůvěra a rozklad působící užívání drog, nebo závislost, jen stěží patří.
Doporučuji Vám s přítelem o svých obavách a trápení otevřeně promluvit a dát si šanci zorientovat se v realitě, která je nejspíš tvrdší, než si dokážete připustit. Také mu říci, že ho máte ráda a máte o něj i o sebe strach.
Zároveň Vám doporučuji kontaktovat odbornou podporu a pomoc, protože tím, kdo ji v tomto čase potřebuje nejvíce jste bezesporu Vy.
Zavolejte do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné služby, konzultace a poradenství blízkým uživatelů návykových látek, například do adiktologické ambulance (ambulantního programu), AT poradny, nebo kontaktního centra a domluvte si termín osobní schůzky.
Přítele sebou neberte. Tomu můžete, lépe "vyzbrojená" a informovaná, následně nabídnout kontakty, bude li nakloněn tomu svoje užívání řešit.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak opečovat sebe, abyste byla pevnější v kramflecích, věděla kudy kam a neuzavřela se do pasti neštěští a zmaru.
Dozvíte se, jak s přítelem komunikovat, také jestli má cenu v takovém vztahu zůstávat, případně jaká opatření, pravidla a mantinely nastavit. jak je držet a kam se rozhodně nenechat zatlačit, jakých chyb se vyvarovat.
Také jestli, a jak se lze pokusit podpořit motivaci přítele k pozitivním změnám, bez které, pokud ji přítel nemá, nebo ji nenalezne, se můžete Vy i zbytek světa svléci z kůže a rozkrájet na kousíčky, ale k lepšímu se bohužel, nezmění nic, s výhledem zmaru. propadu, rozkladu a utrpení Vás obou.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, citlivější údaje můžete uvést ve skryté poznámce, rádi Vám opotřebné kontakty na odbnorníky a bezplatné služby v dosahu, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, kontaktujte a objednejte se do naší specializované Poradny pro rodiče a partnery:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď k užitku.
Přeji Vám i příteli vše dobré, hodně štěstí, držím palce!
Kdykoli napište, Amrit Sen.