Halucinace
Eli
Dobrý den, obracím se na Vás, protože nevím co mám v tuto chvíli dělat.
Je mi 17 a před nějakou tou dobou jsem vyzkoušela pár omamných látek jako třeba Extáze, LSD, marihuana. Moji rodiče o tom ví, jednou při testech na to přišli, od té doby nic.
Už je to dlouho co jsem nic neměla a nějak to neplánuji, a to z duvodu, že aniž bych v sobě něco měla, mám často šílené slyšiny a halucinace. Také trpím mnohem víc nočními můrami.
Chtěla bych jen poprosit o radu, kam se mám směřovat, předem moc děkuji za odpověď, jste má největší naděje.

Odpověděl: Amrit Sen
Eli, zdravím Vás,
díky za důvěru. Mám pocit, že se s podobným dotazem neobracíte na naši poradnu poprvé, možná se pletu, jestli je to tak, opravte mě...
Chápu Vaše znepokojení a trýznivé obavy, jsou na místě, nemusí to však tak zůstat.
Z Vašeho příběhu vyplývá, že jste nejspíš prošla opakovaně toxickými psychózami a tyto jasné signály, zprávy Vašeho organizmu, těla i psychiky, že drogy pro Vás prostě nejsou, jste brala na lehkou váhu.
Podle všeho patříte k lidem, kteří mají, z nejrůznějších důvodů, předpoklady k psychickým poruchám.
Těm se velmi často stává, že jim drogy, někdy stačí i jediné užití, "způsobí" psychickou poruchu, nebo poruchy, které by se jinak nemusely projevit. Při opakovaném užívání moho být příčinou, nebo spolupříčinou vážnějšího psychického onemocnění, které dál prohlubují.
K nejrizikovějším z drog v souvislosti s popisovaným, patří halucinogeny a psychostimulanty, ale i THC, obsažený v konopných drogách, tedy právě "Vaše škála".
Doporučuji Vám tedy striktně se drogám vyhýbat, je li to ještě ve Vaší moci a zároveň vyhledat odbornou lékařskou pomoc psychiatra - adiktologa. V opačném případě existuje mimořádné riziko, že se nadobro zblázníte a nemusíte se po zbytek života úplně uzdravit, i kdybyste následně už žádné drogy neužila.
Píšete, že rodiče o Vašich drogových zkušenostech vědí, vědí však i o Vašich psychických problémech, co na obojí říkají, jak se k Vám staví, jak spokojená jste s rodinnými vztahy a soužitím?
Budu moc rád, když se ozvete a napíšete více, abych Vás mohl lépe nasměrovat na odborníka, kterého "se nemusíte bát" a můžete s ním otevřeně promluvit, dokud je ještě čas, protože dotaz i jeho forma svědčí o tom, že jste chytrá a stále ještě "při sobě", máte náhled a jste schopná zdravé sebereflexe.
Napište, ve kterém, můžete do skryté poznámky, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám potřebné kontakty na vstřícné ochotné odborníky v dosahu obratem pošlu.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, zavolejte do naší Adiktologické ambulance SANANIM a domluvte si termín schůzky:
Adiktologická ambulance pro mladistvé a dospělé (AA) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Tam se, při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, dozvíte, jak situaci řešit, jaké kroky byste pro svou úzdravu měla podniknout a podpoří Vás v případných snahách o abstinenci od drog.
Odborníky kontaktujte i v případě, že se Vám abstinence nedaří, nebo se rozhodnete v užívání drog setrvat. Nikdo Vám hlavu neutrhne, ani se na Vás nebude dívat "skrz prsty".
Získáte přijetí, pochopení, podporu a pomoc, včetně užitečných informací a co je jisté, uleví se Vám.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/lsd.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
Přeji Vám vše dobré, držím palce,
Amrit Sen.