LSD
Karel
Zdravím, chci vyzkoušet LSD ale nechci si hned napoprvé dávat celý papír. Rád bych se zeptal, co se mnou udělá polovina/čtvrtina papíru a jak dlouhé budou účinky.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Karle,
dávka LSD, která na jednom papírku může být, se může značně lišit. Jen těžko tedy odpovídat na otázku, jak to bude s dávkou poloviční, když na jednom papírku může být trojnásobek než na jiném. Většinou jde o 30-100 mikrogramů. Jde o dávku, jejíž účinek nastupuje po 30-60 minutách a trvá zrhuba 8-12 hodin. Ze začátku člověku může být trochu špatně, může bojovat s pocity na zvracení, ty ale většinou přejdou a pak následuje změna stavu vědomí, vnímání, zejména vnímání zrakového, barev, prožívání. Blíže si o tom můžete přečíst například tady:
http://txt.www.drogy-info.cz/index.php/publikace/glosar_pojmu/l/lsd_lysergid
Samosebou může být průběh zážitku hodně individuální - a to včetně délky a intenzity. Nevyplácí se však. "dokrmovat" ničím dalším, ani dalším papírem, ani jinými látkami. Dopředu vám nikdo nezaručí, co se bude přesně dít. Pomáhá zajistit příjemné a klidné prostředí, jít do experimentu v dobré náladě a s příjemnými očekáváními, a mít k dispozici zkušeného průvodce, který vás případnými obtížemi provede. Ale ani to vám nezajistí klidný a příjemný průběh intoxikace. Do zážitku jdete se svými vlastními zážitky, náladami, strachy, obavami, nejistotami, zkušenosti i očekáváními ... vše tedy může proběhnout příjemně a bez větších komplikací (a často to tak i je, i to je důvod, proč se lidé k užívání vracejí). Nicméně stejně tak můžete zažít velmi nepříjemný bad trip, mít strach o svůj život, být paranoidní, případně se pod vlivem nějak poranit, nebo ublížit někomu dalšímu. Zároveň bývá zážitek často natolik intenzivní, že člověk jen často při další příležitost odolá. Všední život může totiž ve srovnání se zážitkem na halucinogenech vypadat vcelku pochopitelně tak trochu chudě.
Pokud máte v rodině nějaké psychické nebo psychiatrické onemocnění, velmi dobře užití zvažte.
Je na vás, jak se rozhodnete. Pokud se nakonec rozhodnete pro experiment, pokuste se dopředu stanovit si hranice a těch se pak držet.
Snad tedy alespoň takto.
Dávejte na sebe pozor a kdyby bylo potřeba, znovu napište.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.