Ment drogový test instant-View
Nikola
Dobrý den
Potřebovala bych se zeptat. Koupila jsem kamarádce tento test, který si kamarádka udělala a teď si nějak nevíme rady. Ukázala se nám tam 1 slabá čárka, která není moc zřetelná, ale je tam. V přívalové letáku je že když se nám v testovací oblasti ukáže slabá čárka, tak je test negativní. Ale je to poznámka pod vysvetlivkou u 2 čárek. Mohli by jste nám poradit, jak to tedy je?

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý dedn,
myslíte tento test:
Zavisí na tom jaká linie ("čárka") a kde se Vám ukázala. Pokud je tato linie na místě označeném jako C-linie (kontrolní linie), pak Váš test vyšel jako pozitivní. Pokud je linie na místě označeném T-linie (testovací linie), pak je Váš test neplatný.
Pokud se jednáí o test, kterým testujete na přítomnost metamfetaminu a jeho metabolitů, pak je nutné poznamenat, že tyto testy nemusí být zcela spolehlivé a v některých případech může nastat falešná pozitivita či falešná negativita. Správně by se měly výsledky těchto testů vždy potvrzovat specifickou laboratorní metodou.
Stačí to takto? Pokud budete potřebovat, neváhejte poslat další dotaz.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec