Marihuana a produktivita
Eee
Je možné, aby se mi po kouření marihuany zvýšila prudktivita? Četl jsem, ze po vykoureni marihuany je mnohem jednodušší se naučit více školní látky. Je to pravda? Díky za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Opět zdravím,
díky za důvěru. Právě jsem odpovídal na Váš předchozí, velmi obdobný dotaz, s tím rozdílem, že nyní se ptáte sám na sebe, což v předchozím dotazu, kromě jiného, chybělo.
Pokud to tak vnímáte, pak to subjektivně možné je, otázkou zůstává, jestli jde o momentální, nebo setrvalý stav, protože v dlouhodobějším horizontu tomu tak obvykle nebývá.
Každý člověk je ale neopakovatelná individualita a drogy na něj mohou působit různě, stejně jako dopady jejich užívání se mohou v časovém horizontu u jednotlivců lišit.
Napište tedy, jak vnímáte změny u Vás, tedy pokud jste uživatelem konopných drog.
Pokud uživatelem nejste a ptáte se proto, abyste si vlivem návykové látky zjednodušil učení, věřte, že by šlo zcela jistě o krok do louže. Obecně konopné drogy narušují paměť a tato okolnost by hrála jednoznačně proti Vám i školním výsledkům.
Mohu se zeptat, kolik Vám je let, aby mohla být poskytnutá odpověď relevantnější, ušitá Vám na tělo?
Děkuji.
Přikládám ještě odpověď na Váš předchozí dotaz:
Abych Vám mohl odpovědět, potřebuji mít konkrétní představu, co pod pojmem produktivita myslíte, sama o sobě je natolik širokým pojmem, že Vám spolehlivě a jednoznačně odpovědět nedokážu.
V nejobecnější rovině Vám mohu pouze sdělit názor, že to pravda není, tedy aspoň ve smyslu produktivity "něčeho", nebo v "něčem".
Možné sice je, že po užití THC může vzrůst například produktivita bláznivých nápadů, jejich případná realizace by pak mohla být samostatnou kapitolou, ale na to se nejspíš neptáte.
Často se užití THC tedy může například pozitivně projevit například na kreativitě, z dlouhodobějšího hlediska se však stává velice spornou a záleží na pohledu každého jednotlivce.
Zkusím to ještě jinak. Marihuana může možná člověka na chvíli "zrychlit", ale reálně, o to víc v delším časovém horizontu, člověka jednoznačně "zpomalí", vše může být "maňana", takže z pohledu člověka s osobní zkušeností z minulosti, jeho "produktivity" klesaly.
Víc se ode mne, odpusťte, pokud dotaz neupřesníte, nedozvíte.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
https://www.extc.cz/marihuana.html
http://navykovelatky.cz/halucinogenni-latky/marihuana/
https://koncimshulenim.cz/o-marihuane/
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tetrahydrokanabinol
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kanabidiol
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Přeji Vám vše dobré, Amrit Sen.