liek phentermine
martin
Dobrý deň,
chcel by som sa spýtať či sú tabletky na podporu chudnutia Phentermine považované za drogu, keďže predpokladám, že sa v nich nachádza fentermín.
Je táto látka (fentermín, alebo ďalšia látka v tomto lieku) zakázaná a vzťahujú sa na ňu rovnaké zákony o prechovávaní omamných a psychotropných látok ako napr. marihuana alebo pervitín?
Ako dlho sa nachádza v tele?
Videl som na webových stránkach rôznych predajcov, no neviem to posúdiť, či je tento liek legálny alebo nie. Môžem byť za užívanie tohto lieku trestne stíhaný?

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
začnu od konce. Naštěstí žijeme v krajině, kde není užívání návykových látek trestné - tudíž odpověď na VAši poslední otázku - nemůžete být stíhán za užívání návykových látek.
Pokud se jedná o internetový prodej - fentermin je léčivo, které není možno vydávat ani prodávat jako volně prodejné, tudíž jakýkoli internetový prodej přípravků obsahujících fentermin je ilegální.
Nerozumím otázce ohledně toho, jak dlouho se nachází v těle - pokud potřebujete, specifikujte více svou otázku, pokusíme se Vám odpovědět.
Ne, nevztahují, nicméně je zcela ilegální získávat léčivé přípravky jinak než od zdravotníka, tj. výdejem u lékaře, či výdejem, prodejem v lékárně apod. (o vyhrazených léčivech nemluvím).
A k Vaší první otázce - to velice závisí, jestli je přípravek obsahující fentermin užíván po indikaci lékařem či zneužíván...
Stačí takto? Pokud byste potřeboval, neváhejte se znovu ozvat.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec