Přítel a pervitin
Kateřina
Dobrý den, mám přítele, se kterým žiji rok a půl. Nedávno se odhodlal a svěřil se mi s tím, že už dva roky bere pervitin. Prý tak jednou za měsíc. Řekl mi pravdu proto, že s tím prý chce přestat a potřebuje mou podporu a pomoc. Samozřejmě udělám vše abych mu pomohla, jen mám strach z toho jak to bude probíhat. Tvrdí mi, že dokáže přestat ihned, že závislý není, jenže co když si to jen nalhává? Je hodně náladový a občas až přehnaně agresivní, až se ho bojím. Poradíte mi prosím, jak se v teto situaci chovat a jak dál postupovat? Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
přítel udělal velký krok, když se Vám svěřil a požádal Vás o pomoc. Také by Vám měl pokud možno říct, jak si tu pomoc představuje. Základním předpokladem je, že Vám bude říkat pravdu o tom, na čem se dohodnete, že chcete vědět. Pokud opravdu bere jednou za měsíc, pak rozhodně závislý není a dost pravděpodobně by pro něj neměl být problém tento každoměsíční exces vynechat. Otázkou je, proč je pak agresivní, zřejmě to tedy nemá souvislost s pervitinem a měl by to nějak vysvětlit a hlavně kontrolovat. Strach z partnera do vztahu rozhodně nepatří. Zkuste si tedy promluvit co nejupříměji a nejotevřeněji. Přestat musí přítel, to za něj neuděláte, ale může Vás požádat o nějakou konkrétní podporu.