Pernik nebo ne
Mirek
Ocitl se u me pervitin, mam ho od neznameho zdroje takze nevim, chci se radsi zeptat, nevypada jako pernik ktery jsem znal, ale je fakt ze uz par let neberu. Neni mokry, nejsou to krystaly, spis proste bilej prasek, spis jak koks nebo cukr moucka. Je ciste bily, zadny zazloutnuti nic. A na chut jo je hořkej, ale tak divne, spis jak kdyz kousnete do fakt nezralyho jablka, ale neni to takova ta klasicka horkost, kterou si pamatuju. Tak tu nad tim seedim a trochu se bojim to dávat, kdyz si nejsem jistej co to je. Mohl by to byt pernik, kluci byli duveryhodny, mam na ne pravý kontakt a horky to je, jen mi prijde ze tak divne a vzhled mi taky nesedi, alr horky to je, ale proste spis jak takovy ty superkysely lizatka. Muze tobejt pernik nebo nevite, co to je za primesi??? Dik.

Odpověděl: Amrit Sen
Mirku, zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, ale o jakou látku jde, respektive čím je pervitin ředěný, nedokážeme my, ani nikdo jiný, takto na dálku určit.
Jedinou spolehlivou metodou, jak to zjistit, je laboratorní rozbor na specializovaných pracovištích a cena takového testu se pohybuje řádově v tisících korun.
Pokud byste měl zájem o takovou investici, napište, rádi Vám kontakty na specializovaná pracoviště i s návody, jak připravit vzorek se všemi náležitostmi k odevzdání do laboratoře, obratem pošleme.
Podle toho, jak látku popisujete, může být, jako ředící činidlo, přísada, použita rozdrcená šumivá tableta vápníku, hočíku, zinku, ale i kyselina acetylsalicylová, tedy Acylpirin, čemuž napovídá nakyslá chuť, nebo další šumivé bezbarvé léky, ale také úplně něco jiného.
Vyloučit nelze ani možnost, že "materál", který popisujete, nemusí vůbec obsahovat pervitin.
Ani jedna z příměsí není vhodná pro nitrožilní aplikaci, ani šňupání a mohla by Vám tak způsobit vážné zdravotní komplikace.