Uzivani Morphinu
Lili
Dobry den, chtela bych se Vas zeptat po jakych davkach snizovat uzivani morphinu abych se vyhnula abstinencim priznakum ci absťáku. Beru Morphim presne 2 a pul mesice. Nejvice jsem si pres den vzala 80mg za cely den, cili 4 2ml ampulky s.c. Ted denne uzivam maximalne 50 mg, spise uz jen 40 mg coz jsou dve 2ml ampulky, jednu hned rano, a pak.v poledne 1ml a vecer dalsi 1ml. Rada bych se tohohle zlozvyku zbavila a postupne vyradila ze sveho zivota. Dostala jsem se k tomu nahodou,a zalibilo se mi to na chvili, ovsem nyni uz mi to moc nedava, jsem jen po aplikaci unavena, nemam moc chut nic delat. Proto bych se toho chtela zbavit. Postupne tedy abych se vyhla abstaku. Obratila jsem se proto na Vas s radou, jak postupne davky snizivat az ho budu moct postupne vysadit uplne. Jake davky a jak dlouho. Proste jak postupovat at konecne muzu zit bez Morphinu.
Predem Vam dekuji za odpoved a budu rada za jakkoukoliv radu. Dekuji
Lili

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
každý člověk je individuální a nedokážu Vám přesně napsat, jaké konkrétní dávky zabrání absťáku. Hned na úvod ale musím říct, že jistým nepříjemným pocitům se uplně nevyhnete, ale jde o to, zabránit, aby to vysazování tolik "nebolelo". Hodně důležitá je i psychika, Vaše nastavení ke snižování a vysazování. Jsou lidé, co absťák zvládnou uplně v pohodě, bez větších problémů a žádnou substituci ani pomalé snižování nepotřebují, nějak to prostě vydrží a jiní jsou hodně citliví a potřebují pomalé snižování a i přesto mají nepříjemné příznaky. Je to asi podobné jako s tolerancí bolesti, každý má práh snesitelnosti někde jinde.
Takže, doporučovala bych začít snižovat tou druhou ampulkou, abyste si udržela poměrně vyrovnanou hladinu opiátu po celý den. Tj. nechat tu ranní a večerní a vysadit tu v poledne. Ranní pokryje celý den do večera a ta večerní zase přes noc, abyste vydržela do rána. Pak počkáte několik dní, a vyberete si jednu z těch zbylých dvou, nemusíte hned celou vysadit, ale například snížíte na polovinu ampulky. Až začnete snižovat, sama uvidíte, jakou máte toleranci a jakou rychlostí to bude asi nejpřijatelnější pro Vás. Je vhodné počkat aspoň tak 3 dny před každým snižováním. Nicméně, hodně pomáhá si udělat rozpis a snažit se ho dodržet "za každou cenu", protože při snižování se často objevuje tendence ke smlouvání - no tak to teda ještě o den prodloužím a ještě zůstanu na tyhle dávce .... a hlavně když už snížíte, tak to vydržet, nevracet se opět na vyšší dávku, i kdyby Vám nebylo uplně nejlíp. Nemusíte se toho bát, abstinenční příznaky jsou nepříjemné, ale nejsou život ohrožující a hlavně vždy odezní. I kdybyste vysadila hned najednou komplet celý morfin, tak po týdnu by Vám už bylo líp, i kdyby Vám bylo první dny nevím jak špatně.
Hodně úspěchů přeji,
s pozdravem
VP