Co se dělo dál...Sebereflexe
Fail
Dobrý den,
dlouho jsem přemýšlel zda se Vám napsat či nikoliv, ale na konec proč ne. Musím hned zkraje podotknout, že Vaše webové stránky a kontaktní fórum sleduji mnoho let. Zde je moje sebereflexe, na dotaz který jsem Vám prvně do fóra napsal dne 21.6.2003, který se jmenoval "Co mám dělat dál?" tento dotaz se nachází ve fóru na stránce 1428. S odstupem 15 let se chci podělit o dalším mém vývoji ve vztahu s drogám.
Uběhlo 15 let a já jsem si v Praze koupil byt a začal žít běžným životem, omezil jsem skoro až na minimum i když ještě v roce 2010 jsem jezdil po partys po celé Evropě se hlavně bavit, avšak v tomto roce se situace zcela otočila a ačkoliv jsem stále dál v této oblasti působil avšak na opačné straně pomyslné barikády neboť mne moje práce přivedla do role pořadatele nejrůznějších kulturních akcí a koncertů. Tento druh práce mě maximálně baví a naplňuje mé ideální představy o zaměstnání.
A jak jsem se vypořádal z drogou?
Nijak jsem závislý na pervitinu a jsem injekční uživatel, ale jak by některý Váš zaměstnanec předpokládal, tak nejsem ani vyhublý, ani roztřesený, ani nemám na kůži výrazné stopy, nebo vpichy, nejsem ani vykroucený, nevypadaly mi ani zuby a jsem zvyklý chodit v košili s krátkým rukávem. Na můj věk rozhodně nevypadám a nikdo mi jej nikdy neodhadl korektně, naopak spíše mi každý roky ubírá. Za celých 17 let mi žílou projelo drog za cca 1.200.000,-Kč a je tedy pravdou, že jsem zlikvidoval krátkodobou paměť a co si nenapíšu tak nevím a to v horizontu cca 2 měsíce zpětně.
Současně mám tedy ještě díky drogám problémy s ledvinami a poslední 4 operace mi tak daly jasnou zprávu, že je potřeba něco změnit, ale to se váže spíše k období kolem 6 let zpětně, neboť toto se řeší již mnoho let a jen to letos došlo do stavu kdy bylo nutné s tím něco dělat hned.
Za zmínku stojí také stránka sexuální neboť pokud nejsem pod vlivem, pak moje libido je rovno nule.
Před 4 lety jsem se rozhodl, že se svěřím do péče lékařům a budu se snažit něco se svojí závislostí udělat. Byla mi tedy doporučena paní doktorka z Bohnické psychiatrické nemocnice, kam jsem ambulantně docházel, avšak jediným výsledkem tohoto léčení bylo snaha najít mi nějakou psychiatrickou nemoc, a tak jsem místo pervitinu užíval velké množství psychofarmak, které mě postupně vyřadili z normálního života až jsem se dostal i do Bohnické léčebny, ještě že jsem přišel k sobě velmi brzo a tak jsem po 7 dnech podepsal revers a ordinaci paní doktorky jsem se nadobro vyhnul.
Nyní jsem v péči psychiatra, kam docházím 4x za rok, který je informován o mém stavu užívání drog a snažím se po dobu 2 let od nepovedené léčby napravit to co mi paní doktorka způsobila, neboť všechna lékařská pracoviště kam jsem v té době docházel dostaly informaci o mém zdravotním stavu a tak i když mám naplánovanou návštěvu u očního lékaře, nebo potřebuji udělat rentgen, vždy je na všech žádankách uvedena diagnoza: abusus pervitin.
V původním dotazu z roku 2003 jsem hovořil o své kamarádce, proto by bylo správné věnovat ji také několik slov, ani ona se svojí závislostí neudělala nic, naopak ještě více navýšila spotřebu pervitinu, který však stále jen šňupe. Díky droze vystudovala s vyznamenáním vysokou školu, poté si dopřála dva roky prázdnin a opět začala studovat další vysokou školu, kterou opětovně ukončila jako nejlepší v ročníku, avšak i když je to již několik let tak do zaměstnání nikam nenastoupila, ale koupila si na horách velkou chalupu, kam se odstěhovala a sama tam žije zřejmě bohémským životem a ty tak se pravidelně scházíme několikrát za měsíc a naše přátelství je stejné jako před 17 lety, kdy jsme se potkali poprvé.
Až do tohoto bodu mám tento text sepsaný a uložený v počítači asi 1,5 roku, dnes jsem pouze upravil některé části, aby odpovídaly realitě a změnil číselné údaje.
Následující text je nový je leden 2019
JSEM v pracovní neschopnosti a to již několik měsíců a to jednak z důvodů operovaných ledvin, ale nyní se k tomu přidala nová nemoc mnohem fatálnějšího charakteru než je třeba HIV, či jiná onemocnění, kterých se lidé stále bojí. Jsem nucen být v naprostém klidu a bez jakékoliv fyzické činnosti, neboť mi hrozí dechový a oběhový kolaps. Do schodů ujdu bez komplikací do prvního patra, pak už jsem zadýchaný a musím si odpočinout cca 3 minuty než mohu pokračovat dále. Neunesu nákup z obchodu o váze nad 3 kg a vzdálenosti větší než 300 metrů a ke všemu jsem bledý jako bledule. Bohužel od operačních zásahů a dalších komplikací, které mě potkali začala padat moje hladina hemoglobinu v krvi a i když se lékaři snaží tento stav obrátit zatím je to bez úspěchu. Navíc pokud porovnám výsledky krevního obrazu za několik měsíců, tak v době kdy jsem byl čistý od drog tak hemoglobin padal 3x rychleji než v jiné období. Na konci minulého roku jsem již překročil hodnotu indikovanou k podání krevních transfuzí a nyní beru obrovské dávky železa bohužel bez větších kladných výsledků. Dle mého názoru moje chudokrevnost s drogami nijak nesouvisí, to by se zřejmě ozvala o mnoho let dříve.
Co bude dál nevím....
Pokud letošní rok bude pro mě tím posledním, tak z ohlédnutím se zpět bych nic ve svém životě neudělal jinak a ničeho nelituji.

Odpověděl: Amrit Sen
Faile, zdravím Vás,
díky za důvěru. Vážím si Vaší snahy o obsáhlou otevřenou, byť velmi rozporuplnou sebereflexi. Odpusťte, ale rozumím správně, že jste se sebou a svým životem spokojen, nebo že jste rezignoval a tímto způsobem se s námi loučíte? Budu rád, když mě opravíte.
Váš "náhled" respektuji, nic ve zlém, ale nerozumím ani tomu, jestli sám sebe vnímáte, jako závislého, či ne, ačkoli z mého hlediska o tom není pochyb. Možná jsem úplně vedle, ale přijde mi, že předkládáte obraz člověka, který 17 let užívá intenzivně injekčně pervitin, na kterém se, kromě krátkodobé paměti, jeho užívání nijak neodrazilo, byť trpí vážnými zdravotními problémy, s možným fatálními následky. To není výčitka, ani kritika, jen jeden z rozporů, které jsem měl na mysli.
Více si netroufám napsat, bez osobního, podrobnějšího seznámení s Vámi i situací a uvedení do kontextu, buď je Vaše "sebereflexe" obsáhlá.
Z mého pohledu by mohlo stát za to, se ještě o něco pokusit, užitečného pro Vás, tělo a především duši, ať už má příběh pokračovat, nebo končit jakkoli.
Chápu, že psychiatrům, ani oboru, po Vašich zkušenostech nemáte důvěru, byť k němu, jak píšete, jednou za čtvrt roku chodíte. Zajímá mě, jestli je lékař, kromě psychiatrické specializace, zároveň adiktolog, ale možná to není až tak důležité...
Myslet si však, že Váš kritický zdravotní stav s velmi dlouhodobým intenzivním užíváním drog nijak nesouvisí, je, dovolím si mírný výraz, ryzí bláhovost.
Rád bych Vás jakkoli podpořil, ať už se rozhodnete jakkoli, třeba i pro to, že "už to nějak doklepete" a plně respektuji Vaše volby. Než se rozloučím, nabízím několik možností ke zvážení, co by mohlo stát za to zkusit:
Terapeutickou, sociální, nebo jen čistě lidskou podporu odborníka nestátních adiktologických, nebo dalších neziskových služeb.
Osobní podporu, kontakt s psychologem, psychiatrem, terapeutem státního zdravotnického sektoru.
Duchovní podporu kněze a církevního společenství.
Přátelství, praktickou i spirituální a osobní podporu svépomocného společenství i jednotlivců, vzájemně se podporujících závislých.
Zvažte a promyslete, prosím. Pokud Vás nabídka osloví, nebo vzbudí zájem, napište ve kterém (můžete ve skryté poznámce), nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na respektované vstřícné odborníky i laiky obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby, či zařízení, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Kontakt s informacemi k programu a setkávání svépomocného společenství NA - Anonymních Narkomanů, najdete zde: https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
Přeji Vám vše dobré, volba je na Vás.
Držím palce, kdykoli napište,
Amrit Sen.