Aztek
Kastan
Dobry den, trip jsem zkusil asi 6x a az od posledni zkusenosti jsem si udelal uz skoro rocni pauzu protoze trip byl tristovka a uzili sme k tomu mnoho thc. Nasledovalo 4 hodinove prevalovani v posteli a modleni at uz stav skonci. Mnel jsem zavrene oci a jen se stridala cervena oranzova zelena a vseljake barvy. I pul roku pote jsem mel problem s unisnim ktery se projevoval tim, ze i kdyz jsem zavrel oci nevidel jsem cistou cernou ale ruzne zrneni. Mohl mi trip zpusobit nejaky nervovy problem ? V soucastnosti uz je to v pohode, dotaz pokladam z duvodu jestli si muzu dat trip znovu bez starosti nebo se situace muze opakovat dekuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Kastane,
díky za dotaz.
Stav, který popisujete, není u halucinogenních látek až tak výjimečný. Je to jedno z velkých rizik zejména v případě, kdy užíváte větší dávky, delší dobu a nebo látky mezi sebou kombinujete - třeba i s marihuanou. Jakmile jsou jednou tahle vrátká otevřená, je tu vždycky riziko, že se vám stav po dalším užití bude vracet. Dokonce se vám může vracet i v případě střízlivosti, nebo užití jiné látky, zejména těch halucinogenních, ale třeba i marihuany.
Chci tím říct, že vám nikdo nezaručí, jak bude další případná intoxikace probíhat. Tím, že za sebou takový zážitek máte, je riziko spíše větší. Jak asi sám víte, při užití halucinogenů je důležité vnitřní nastavení, vnější prostředí a podněty, tzv. set a setting. Stačí, abyste si během intoxikace vzpomněl na to, co se stalo minule, a máte na průšvih zaděláno. Jediné, co může pomoci, je zkušený setter, někdo, kdo vás dokáže i nepříjemným zážitkem provézt. Máte po ruce někoho takového?
Jestli vám za to riziko zážitek stojí, si musíte zvážit sám. Osobně to však považuji za velký hazard s vaším psychickým zdravím.
Ať už se rozhodnete jakkoli, dávejte na sebe pozor. A budu ráda, když se ozvete.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.