Extáze
Zoufalý
Dobrý večer,
chtěl bych poprosit o pomoc uz jsem z toho fakt špatnej, horší nálada s tim se počítá, ale hned jak jsem se probudil do střízlivosti tak jsem měl rýmu a bolelo me v krku podival jsem se na mandle a mam tam bílé čáry a prostě takové místa jak kdybych tam měl puchýře. užil jsem alkohol a asi 5 extází a i mariuhanu, byla to moje prvni a poslední zkušenost, tak strašne me to trápí, ze nevim uz co mám dělat, zítra jdu k lékaři. nevíte může to být z toho? nebo jsem jen nemocný? často chodím lehce oblečený, očividně jsem nemocný, ale mam i špatn3 svědomí. díky

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Zoufalý,
chápu to tak, že máte za sebou nějaký nevydařený víkend spojený s užitím extáze, marihuany a alkoholu. Na to, že to byla první zkušenost, jde o velký mix věcí dohromady, nemluvě o množství užité extáze. V zásadě si říkám, že můžete být rád, že jste relativně psychicky v pořádku.
Samozřejmě nedokážu takhle na dálku dost dobře posoudit, co přesně vám je ... ale je velmi pravděpodobné, že jste "jen klasicky nemocný". To už ale posoudí váš lékař.
Podobný mix drog spojený s velkou fyzickou aktivitou, pobytem v chladu, pocením apod. je pochopitelně obrovskou zátěží pro celé tělo, tedy i imunitní systém. Pokud jste byl již před užitím nějak oslabený, nejspíš se nemoc rozjela naplno. Možná na tom můžete být navíc hůř i psychicky kvůli dojezdu. Všechny uvedené drogy si po vystřízlivění vybírají svou daň často spojenou právě s propadem nálady a poklesem energie ... nabuzení, které vám drogy nabízí snadno přebije první příznaky nemoci, která pak s o to větší intenzitou nastoupí. Odpočívat, dojít si k lékaři, je teď to nejlepší, co můžete pro sebe udělat.
Budu ráda, když dáte vědět, co vám lékař řekl. A kdyby bylo potřeba, neváhejte se kdykoli znovu ozvat.
Zdraví a aby bylo brzo lépe přeje,
Gabriela Minařík.