Pervitin
Domeček
Dobrý den, mám dotaz dcera bere drogu pervitin. Drogu bere asi rok. Chci se zeptat, jestli je takový člověk schopný sám přestat brat drogy. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
vážím si Vaší důvěry. Dobře, že píšete. Nacházíte se v náročné situaci a máte li v ní být co platná, potřebujete v tomto čase podporu a pomoc především Vy.
S případy, že se člověk z drog "vymotá sám" se setkáváme, ale pokud je závislý, nemá to rozhodně jednoduché a musí podniknout řadu cílených kroků a aktivit, cesta k abstinenci a úzdravě je vždy během na delší trať.
Úzdravou v souvislosti s dlouhodobým užíváním drog a rok k vzniku závislosti rozhodně stačí, rozumíme nejen abstinenci, která je nezbytnou součástí na cestě k ní, ale změnu životního stylu, vypěstování si schopnosti žít spokojený, šťastný život. To je vysoká meta.
V jednoznačné výhodě a úspěšnější tedy bývají ti, kteří na startu cesty ke svobodě vyhledali odbornou podporu a pomoc.
Vraťme se k Vám.
Doporučuji Vám zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné služby rodičům uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky. Nesejde na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, kontaktní centrum, nebo AT poradnu.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit. Jak postupovat, jak "ošetřit" sebe, abyste byla klidnější, pevnější v kramflecích a orientovaná v problematice.
Dozvíte se, jak s dcerou komunikovat, jakých chyb se vyvarovat, a jak se lze pokusit podpořit její motivaci k pozitivním změnám, bez které se, i kdybyste se Vy i zbytek světa rozkrájeli na kousíčky, nic k lepšímu změnit nemůže.
V ideálním případě jak dceru podpořit v kontaktu s odborníky a motivovat k léčbě.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na bezplatné odborné služby obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může být užitečný někomu dalšímu, u užívání drog a závislosti to platí dvojnásob.
Apeluji tedy na Vás, vyhledejte odbornou pomoc, nezapomínejte na sebe, na vlastní život.
Přeji Vám i dceři vše dobré, držím palce,
hodně štěstí, kdykoli napište, jsme tu pro Vás.
Amrit Sen