Abces
Šmoulinka
Dobry den chci se zeptat jak poznam abces. Po aplikaci pervitinu se mi na ruce udelala velka modrina a ruka mi v oblasti cele midriny natekla.Boli to spise na dotek a prijde mi ze ta zila je nejaka stvrdla. Mockrat dekuji za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Šmoulinko, zdravím Vás.
Takto na dálku Vám nikdo nedokáže přesně říci, co se Vám přihodilo, absces je jednou z možností.
Proto vám doporučuji zajít k lékaři a přiznat barvu, nikdo Vám hlavu neutrhne a lékař je povinen, nejen ze zákona, ctít a držet lékařské tajemství.
Čím dříve k lékaři zajdete, tím dříve se uzdravíte a můžete tak předejít chirurgickému zákroku a při případném nasazení antibiotik i dlouhodoběšímu, komplikovanému hojení.
Zajít můžete i do nejbližšího kontaktního centra, pokud budete chtít, zcela anonymně, kde Vám, v rámci možností, ruku ošetří. Antibiotika Vám ale předepsat nemohou a tak či tak Vám jistě doporučí, abyste k lékaři zašla.
Důležité je si hlídat tělesnou teplotu, protože objeví li se zvýšená, budete muset k lékaři ihned, třeba i v noci na pohotovost, nebo nejlépe na chirurgickou ambulanci do kterékoli nemocnice. V opačném případě byste riskovala závažné komplikace, například že přijdete o ruku, nebo o život.
Užitečné odkazy a kontakt:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/121/dekontaminace-iii_2008-harm-reduction.html
Kontaktní centrum Podané ruce
Vídeňská 3
639 00 Brno
Telefon: +420 543 249 343
Mobil: +420 775 889 919
E-mail: kcentrum.br@podaneruce.cz
Web: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/kontaktni-centrum-v-brne/
Přeji Vám vše dobré, kdykoli napište,
jsme tu pro Vás, Amrit Sen.