zákon
dnb
Dobrý den, pohyboval jsem se v "drogovém prostředí". Postupem času jsem zjistil, že lepší než drogy brát, nebo je prodávat, je žít úplně bez nich. Bohužel jsem během své "kariéry" měl strach i z kriminálky a podobných věcí. Mám mít stále strach, i když už se s feťáky nebavím a pokud ano, tak s nimi už nechci řešit žádné drogy (hlavně myslím obchody)? Vím, že bych měl otázku směřovat asi jinam, ale na policii se zeptat určitě nepůjdu :) proto píši právě tady. Nechci už mít prostě strach a pojebaný život kvuli fetu a huleni. díky za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím vás,
díky za důvěru. Mám pocit, že do naší poradny nepíšete poprvé, opravte mě, jestli se pletu.
Odpusťte, ale nerozumím tomu, na co se ptáte, můžete zkusit dotaz lépe a srozumitelněji specifikovat? Děkuji.
Pokud trpíte strachy, ať už odůvodněnými, možná z postihu za činy, kterých jste se v minulosti dopustil, nebo výčitkami svědomí, nebo tím spíš, jestli jsou úzkosti způsobené psychickou poruchou, na které se Vaše drogová historie mohla podepsat, má li se něco změnit k lepšímu, měl byste o všem s někým, komu důvěřujete, mimo okruh uživatelů návykových látek, bezpečně promluvit.
Proto Vám doporučuji vyhledat odbornou podporu a pomoc, protože v opačném případě byste riskoval, tím spíš, jestli jde o psychickou poruchu, ke které jste mohl mít z nejrůznějších důvodů předpoklady, a kterou Vám užívání drog mohlo nastartovat, prohloubit, nebo rozvinout v psychické onemocnění.
Nemusíte se bát, pracovníci odborných služeb jsou podobně, jako lékaři, vázáni tajemstvím a nesmí bez písemného souhlasu klienta s nikým dalším citlivé informace sdílet.
Služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i zcela anonymně.
Zavolejte tedy do nejblížší adiktologické ambulance, AT poradny, nebo kontaktního centra a domluvte si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po seznámení se situací, vám zkušení odborníci, kteří budou kopat za Vás, doporučí konkrétní kroky, jak na to, aby Vám bylo lépe a s potížemi se vyrovnal, ošetřil je a zbavil se jich. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat. Jednou z nich je bezesporu kontakt s uživateli, nebo distributory drog, který šance na dlouhodobější abstinenci a úzdravu výrazně limituje.
Když napíšete, můžete do skryté poznámky, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na vstřícné odborníky v dosahu obratem pošleme a budete li si přát, naši další komunikaci nezveřejníme. Pošleme kód, po jehož vložení do patřičného místa úvodní stránky naší poradny, se dotaz i odpověď znázorní jen a pouze Vám.
Jak můžete, podle oblasti a typu zařízení, kontakty na bezplatné a anonymní služby vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/psilocybin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Není na co čekat, uvidíte, že se Vám výrazně uleví. V případě Vašeho zájmu si můžete sjednat průběžnější konzultace, abyste věděl, jak reagovat v situacích, které přinese čas a minimalizoval tak zátěž, kterou "táhnete" za sebou.
Přeji hodně štěstí, ať je brzy lépe.
Kdykoli napište, Amrit Sen.