Ospod
lili
Dobry den ,nevím jestli tento dotaz směřovat kvam,ceka me léčení z duvodu gamblerstvi,mam deti 15 a 11 ,je možné že lečebna nahlasi tento pobyt na OSPOD ?Predpokladam ,že i propousteci zprava přijde obvodnimu lekaři .Jestli jo prijde mi to demotivujicí,nastoupim tak i tak ,ale rada bych věděla co čekat
Dekuji Lili

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, lili,
předně vám chci pogratulovat k rozhodnutí nastoupit léčbu, určitě to nebylo jednoduché ... takže gratuluju a přeju vám hodně sil a odvahy v léčbě!
Pokud jde o vaše otázky, pak nejjednodušší je zeptat se přímo v léčebně, kde se budete léčit.
Pokud je mně osobně známo, pak ve většině případů vašemu praktikovi bez vašeho vědomí nikdo nic neoznamuje. Často je to tak, že dostanete při propuštění propouštěcí zprávu, se kterou naložíte podle svého - nejlépe ji asi donést tam, kde budete pokračovat v doléčování. Jsou ovšem léčebny, které zprávy posílají jak praktikovi, tak třeba i ošetřujícímu psychiatrovi. Nejlépe se tedy třeba i telefonicky dobředu zeptat, případně poprosit, aby to nedělali.
Pokud jde o OSPOD, pak samotná léčba není důvodem kontaktovat OSPOD. Záleží hlavně na tom, zda je o dcery dobře postaráno ... pokud dosud vaším hraním netrpěly, tzn. měly co jíst, pít, kde bydlet, spát, teplo apod., co si obléci, chodily včas a připravené do školy, se svačinou, měly zaplacené obědy, kroužky atd., pak není důvod cokoli hlásit.
Teď byste měla mít zajištěnou péči o dcery v době vaší léčby - předpokládám, že s nimi bude někdo bydlet a starat se o ně, dohlížet na to, aby chodily včas spát, do školy, na kroužky, k lékaři apod. Nebudou po dobu vaší léčby samy, je to tak?
Poslední možnosti jsou situace, kdy by vaši lékaři došli k závěru, že nejste schopná se o děti starat, nebo jste pro ně dokonce nebezpečná, případně anonymní udání na OSPOD, které může udělat kdokoli, kdo by měl pocit, že o děti není dobře postaráno. OSPOD má pak povinnost situaci prošetřit.
Ale i tady platí, že pokud je o děti dobře postaráno a vy pro ně nejste ohrožující (myslím tím hlavně zdraví a život), není nic, co by vám nebo vašim dcerám hrozilo.
Stačí takto?
Zdraví a hodně odvahy v léčbě přeje,
Gabriela Minařík.