Bolaky na jazyku po užití pervitinu
Dominika
Dobry den , na kořenu jazyka mam neco jako bolačky ktere bolí a po stranach jazyka taky to trochu bolí.. A zapach z ust se mi k tomu přidavá .. Kouřím ale alkohol nepiju. Objevuje se to vždy po nitrožilní aplikaci pervitinu po "dojezdech" pořad se mi to vrací ..
(u čary to bylo horší jednou se mi udelala u kořene jazyka ze strany boulička která bolela a neco jako vřídky nebo puchyře a jazyk mi otekl a po par dnech to odeznelo ) Beru 3 roky z toho pul roku nitrožilně a za poslednich par mesicu se mi zhoršil muj zdravotni stav. Před 2mesici jsem mela anginu u ktery me v krku nebolelo a horečku jsem mela jen 1 den předepsali mi ospen 1500 když jsem je dobrala tak po 2tydnech jsem mela další anginu u který me uz bolelo trochu v krku a horečky trvaly dyl tak jsem dostala další antibiotika ale po 4dnech jsem dostala alergickou reakci na ně .. Otekla jsem po nich zašla jsem zpatky za mojí Mudr. A žádný jiny mi už nedala prej se "uvidí " po dalších 2tydnech nejak přibližne jsem si dala čáru a projevilo se mi tamto o cem jsem uz psala a po par dnech znovu horečky kašel bolest na plicich zhoršeny dychaní tak jsem tam znovu zašla a řekla jsem ji o svich problemech a podivala se mi na to . ptala jsem se jí jestli To nejsou afty a ona odpovedela že si myslí že to nejsou ale že neví co to je a ptala se me jestlí jím maso že musím jist vic masa.. Jako jsem při tele a myslim si že nedostatek železa v tele určite nemam . a když si me poslechla tak řekla že při tom jak se vic nadechnu tak mi tam píská... Nedala mi žádné leky a řekla že pokud se to bude zhoršovat tak mam znovu přijit že "neco vymyslí" je tomu uz tak 3tydny co jsem tam byla ..a i když jsem jako by po tý poslední "nemoci" tak každé rano si pokašlu a žlutý hlen vykašlu ale přes den vubec nic jen každé rano a občas mi vystřeluje bolest od krku až do ucha.. .. A asi tak poslední mesic jsem pořad unavená a ješte citim že v ruce nemam už takovej stisk začinam mit pořad teší pohyblivost zapestí a prstů.. Dokonce ukazovaček mam neco jako oteklej.. Nebo asi nejspiš mam ucpanou žilu? na kloubkach na zapesti mi to občas zčervena na obou rukach a poslední dobou me svedej celý ruce občas a na určitych mistech mi to zčervená a svedí na druhej den to zmizí ... Ješte me i svedí kuže na hlave šamponem to není a vši nemám.. ješte už Tak 2x se mi udelalo na tvaři neco jako vřed tvrdej kterej po par tydnu odeznel..noo celkove mam i zhoršenou pleť kterou jsem nemívala. A mám zhoršený zrak... Nevíte čím tohle všechno asi by bylo..? Co to muže zpusobovat? Nemohlo by to byt nejakej problem s krví jako sraženina? Nebo vážnejší nemoc ? Jako je třeba hepatitida C ? Nebo syfilis? Atd..? Děkuji za odpoveď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Dominiko,
děkuji za důvěru i za dotaz.
Bohužel však není v naší moci vyhodnotit natolik komplikovaný zdravotní stav, který ve svém dotazu popisujete. Podle všeho to vypadá, že váš imunitní systém na tom není dobře a zdá se, že "bije na poplach". Byť je váš dotaz poměrně obsáhlý, není mi jasné, zda jste s některým z lékařů narovinu mluvila o svých potížích včetně užívání pervitinu. Pochopila jsem to tak, že se sama domníváte, že nějakým způsobem vaše potíže s užíváním pervitinu souvisí, přesto v užívání pokračujete - je to tak? Jak často užíváte? Máte stálého dodavatele? Některé potíže by bezesporu mohly souviset i s kvalitou, resp. příměsemi, které užíváte společně s pervitinem. Může jít o obdobu alergie nebo otravy, která může, ale nemusí, s pervitinem souviset. Stejně tak může být jednoduše váš imunitní systéme natolik vyčerpán, že i po vysazení pervitinu bude nějaký čas trvat, než se dáte do pořádku.
Pokud bych vám tedy mohla radit, doporučila bych vám pokud možno zcela vysadit (nebo alespoň velmi omezit) užívání pervitinu a upřímně mluvit s ošetřujícím lékařem. Pokud se stydíte před svým praktikem, najděte si někoho jiného, klidně i v jiném městě. Případně můžete vyzkoušet lékaře na doporučení nejbližšího kontaktního centra, které se věnuje uživatelům drog a mohlo by vědět, kteří specialisté se vás jako uživatelky pervitinu bez předsudků a odsuzování ujmou. Rozhodně by bylo dobré udělat kompletní vyšetření pokud jde o infekční onemocnění jako je žloutenka B a C, syfilis, nebo další pohlavně přenosné nemoci včetně HIV, ale i další.
Umím si představit, že tohle není odpověď, která by vás uklidnila, ale podle toho, co popisujete, není uklidňování na místě, naopak ... vaše tělo vám zcela jasně dává najevo, že je něco v nepořádku. Možná to souvisí s užíváním pervitinu, ale kdo ví. Nicméně bez toho, že budete ke svému lékaři naprosto upřímná a nejspíš i bez vysazení pervitinu, se jen těžko dozvíte, co se skutečně děje. Rozhodně to však neházejte za hlavu!
Budu ráda, když napíšete, jak jste se rozhodla, případně jak se situace vyvíjí. Pro jistotu ještě přikládám kontakt na Kontaktní centrum v Mladé Boleslavi, kam se můžete obrátit - nabízí ne jen výměnu injekčních stříkaček a poradenství ohledně bezpečného braní, ale mají přehled, kde v okolí hledat pomoc, jsou schopni vás provázet na cestě k vysazení pervitinu, případně vám doporučit léčbu. A to zdarma, bez prozrazení, klidně i bez objednání (byť to vám zaručí celou hodinu času bez vyrušování), stačí dorazit v době, kdy mají otevřeno.
Kontaktní centrum Semiramis, Mladá Boleslav
Ptácká 162, 293 01 Mladá Boleslav
+420 724 290 697
k-centrum-mb@os-semiramis.cz
pondělí - pátek, 10:00 - 17:00
S pozdravem a přáním, aby bylo brzo lépe,
Gabriela Minařík.