kokain
alex
Dobrý den, mám mladou 20 letou přítelkyni, jsem spolu teprve 6 měsíců.
Asi po dvou měsících jsme měli oba poprvé náhodný experiment z kokainem,
bohužel pak následovalo že jsme ho začali užívat pči ruzných příležitostech, a čas mezi tím se neustále zkracoval. Výsledek byl že jsme měli kokain i dvakrát do týdne. Celkově jsme užívali v intezivněji od konce srpna do konce října. Nemohl jsem si nevšimnout že braní této drogy začalo viíce a více negativně ovlivnovat náš vztah. Od známých co měli v této oblasti zkušenosti jsem se dozveěděl že kritická doba je tak 14 dní a pak až dva až tči měsíce a že prý ženy to snášejí o mnehem huře.
Má přítelkyně kterou stále moc miluji se ale začala pro mne stávat nečitelnou, nejprve ztratila zájem o sex pak jsme se začali min výdat a i ta jiskra z její strany uhasínala.Poslední dávku kokainu jsme společně měli na haloween a byla to pro nás oba krásná noc kdy jsme se v autě o všem dlouho bavili, jak s tím chceme přestat jak budeme dále budovat náš vztah. Druhý den ráno jako by se vše změnilo o 180 stupnu. začala chodit do nové práce vzala si všechna možné směny ,soboty i neděle az do vánoc. Přestala už komunikovat přes sms jako dřív, jen reagoval strze na mé dotazi, Občas ale sama napsal jak se mám co dělám a tak. Začali jsme se čím dal tím mín výdat a jen občas mne nechala abych ji odvezl z práce z odpolení domu.Její nálady i po těch 14 dnech se nijak nezlepšili..... Vše nasvedcovalo tomu že se chce se mnou rozejít a já neveděl proč.
Pak zase ale z nenadání mi sama od sebe zavolal a řekla mi že mne má moc ráda a že mi to chtěla říci. V posledních čtrnacti dnech k dnešní době mne vždy večer z domova (bydlí s matkou a sestrou) volal přes video hovory každý den. Osobní kontakt byl však minimální , podání ruky či pusa sama id sebe vubec nepřicházeli v uvahu.
kamarádi mne říkali že ji nemám psát (ja ji psal pravidelně každý den)aby se ji po mne zastesklo (oni vsak neznají to tajemství o užívání drog)
Když jsem pak omezil z mé strany komunikaci,tak se opravdu stalo že začala psát více ona a ver posílal i fotky jak s mamou pečou cukroví. Druhý den nato mne stroze oznámila že jede s otcem (žijí odeleně) na dovolenou cca na týden. Den před odjezdem jsem ji vezl z práce domu a zavedl jsem rozhor na tema našeho vztahu, že se mne nelíbí jak se ke mne chová a že si to nezasloužím nebot se já kjni rozhodně tak nechovám, a pokud se chce rozejit tak at mne to řekne.
Celou dobu se spíš dívala z okana a na dotaz proč se tak chová mne řekla že já sám sem ji říkal že divné stavy mohou nějakou dobu trvat (podrážděnost,nezájem,uzkost atd)
po bezvýsledném rozhovoru jsme si dali pusu a rozloučili se.
Druhý den odjela na tu dovolenou, nenapsala nic narozloučenou ani jestli dobře dojela,od té doby je to od čtvrtka jsme si nenapsali vubec nic.
Nevím si vubec s tou situací rady a stále doufám že to je dusledek těch drog a že se to muže srovnat a vrátit do stavu před tim nez jsme do toho spadli.
PS: je tu ale možná ještě jeden problem. Její nová prace je v samostatné prodejně (rekneme treba neco jako butik)
Její nový šef je ale prý již 11 let na kokainu (říkala ji kolegyně z práce) a vždy když tam příjde pod vlivem tak pry moje přítelkyně je staršně naštvaná že on má dobrou náladu a ona ne. Mám strach že se muže přihodit že ji začne zneužívat,jestli mne rozumite.
Předem děkuji za rozuzlení meho zmatku v hlavě.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Alexi,
díky za dotaz.
Popisujete vztahové problémy s přítelkyní, která je nejspíš o něco mladší než jste vy sám, se kterou jste v nedávné době prožil období spojené s užíváním kokainu. Již v době užívání vám bylo nepříjemné, že frekvence užívání kokainu roste. Jestli to chápu dobře, domluvili jste se, že s užíváním přestanete, je to tak? Období, které prožíváte v tuhle chvíli by tedy podle vašeho popisu spadala do těch 14 dnů až 3 měsíců, které jsou po vysazení podle zkušeností vašich přátel nejtěžší, chápu to dobře?
V poslední době je vám chování přítelkyně nesrozumitelné. Na jednu stranu máte pocit, že je vůči vám chladná. Na stranu druhou zažíváte i chvíle, kdy je alespoň milá. Nicméně iniciativa - alespoň podle toho, co píšete - vychází hlavně z vaší strany. Není mi zcela jasné, jak otevřeně a upřímně jste spolu schopni o současné situaci mluvit, aniž byste přešli do výčitek, ultimát nebo citového nátlaku. Vypadá to, že jste jí již dokázal naznačit, co vám je nepříjemné a co vám vadí. Ale nic zásadního se nezměnilo. Navíc netušíte, jak moc její chování souvisí s vysazením ... a snad právě proto, že si její chování spojujete s vysazením, jste vlastně celkem tolerantní. Je to tak?
Mám pocit, že se točíte v začarovaném kruhu. Přítelkyni máte rád, nechcete o ni přijít. A to vás ve vztahu drží, ačkoli se k vám nechová, jak byste si přál. Je to proto, že její city vůči vám nejsou tak silné jako vaše? Využívá vás? Nebo je její chování následkem vysazení? I díky tomu, že o ni nechcete přijít je nejspíš těžké z takového kruhu vystoupit, podívat se na věci s odstupem a rozhodovat se sám za sebe.
Trochu to vypadá, že pokud byste se měli rozejít, bude ona ten, kdo vztah ukončí. Ale co když je pro ni současná podoba vztahu z nějakého důvodu výhodná? Co když sama netuší, co chce? Co když se bojí být upřímná, aby o vás nepřišla docela, ale na stranu druhou nechce ani do vztahu více investovat?
A je to skutečně tak? Je ona ten, kdo rozhoduje o tom, jestli váš vztah bude pokračovat? I vy jste přeci ten, kdo tvoří váš vztah. Ivy jste ten, kdo může vztah ukončit. Třeba právě z toho důvodu, že se v něm necítíte dobře. Nemusí to znamenat, že už vám na přítelkyni nezáleží. Ani to nemusí být úplný konec. Ale jde o vás, vaše vlastní hranice a ochranu sebe sama. O to, jaké chování si necháte líbit, a jaké už ne. Jsem teď srozumitelná?
V podobných situacích pomáhá zkusit si sám za sebe vyjasnit, jaké chování je pro vás přijatelné, a jaké už je pro vás za hranicí. Případně si zkuste dát jasný termín pro to, jak dlouho jste ochoten její současné chování tolerovat. Pomáhá o svých pocitech a hranicích mluvit, bez výčitek a ultimát, která nedodržíte.
Pokud přítelkyně bude chtít, vždycky si ke kokainu cestu najde. Je na ní, jestli se s tím chce poprat a jestli jí za to váš vztah stojí. Je klidně možné, že je jen nesvá a náladová z vysazení, ale stejně tak je možné, že vás využívá a kokain se ji zalíbil natolik, že neví nebo pochybuje o tom, co si vybrat. To posoudit nedokážu. Jasné odpovědi vám nemusí dát ani ona. Rozhodnutí a stanovení si vlastní hranic je na vás, nikdo to za vás neudělá.
Takže držím palce, dávejte na sebe pozor a nebojte se za sebe trochu bojovat!
Snad alespoň takto.
Budu ráda, když napíšete, jestli vám byla některá část odpovědi užitečná a kdyby bylo potřeba, ozvěte se.
S pozdravem,
Gabriela MInařík.