extaza mdma
marek11122
http://drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.htmldobry den chcem sa spytať včera sme boli v hospode bol totiž rockovy koncert a bolo tam plno ludi..kupil som si zelenu tableku extaza MDMA... dnes keby som si ju dal nestane sa nič ..bola by to moja prva skusenosť ..mam isť teda do toho alebo nie?? a potom ked si dam čo treba piť može byť aj kofola alebo iba vodu ??? dakujem

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
naše poradna je určená hlavně pro uživatele drog a jejich blízké. Řada z nich se snaží svoje užívání omezit, spoustu trápí vážné psychické, zdravotní nebo i vztahové problémy. Nejsme poradna, která by schvalovala, obhajovala, nebo snad nabádala k užívání drog. Takže pokud se skutečně ptáte, jestli do užití jít nebo ne, pak je odpověď jednoduchá: NE!!!
Každá droga má svá rizika. Každé užití drogy je rizikové. Tedy i jedno užití extáze, kterou jste si donesl předevčírem z koncertu. Domnívám se, že je existují bezpečnější způsoby, jak se o sobě dovědět víc, pochopit svět, cítit se dobře. Věřím tomu, že nejlepší způsob, jak svoje chutě na užití využít, je pátrat po tom, co vás na užití láká a co si od něj slibujete, co vám v životě chybí, co byste potřeboval, abyste nemusel zvažovat experimentování s drogami. Existuje spousta cest k sebepoznání - třeba terapie - cesta, jak porozumnět sám sobě, pochopit svoje touhy, chování a také se posunout dál! Vnímám ji jako bezpečnější, se spolehlivějšími výsledky, než je experimentování s halucinogeny. Ale stojí čas, peníze a taky spoustu úsilí, přemýšlení a energie. Není dodávaná v tabletce jako MDMA.
Pravdou je, že tablety, které jsou dnes na černém trhu často MDMA ani neobsahují. Přesto jde o poměrně složité chemické sloučeniny vyráběné v laboratořích tak, aby vyvolali v kupujícím příjemné pocity, po kterých bude toužit znovu a znovu. Jde o obrvoský bysnys, a to i za cenu vašeho psychického zdraví, nebo případných dalších potíží.
Spousta lidí si namlouvá, že drogu jen vyzkouší ... ale věřte, většinou je zážitek natolik lákavý a příjemný, že je těžké mu v budoucnu odolat. Stejně tak se ale může stát, že zažijete tzv. bad trip, nastartujete nějaké vážné psychické problémy, které by jinak mohly zůstat nerozvinuté. Pokud jde o drogy jako je MDMA/halucinogeny, jejich účinek je značně nevyzpytatelný. Určitě je tedy lepší si dopředu nastudovat, co vás může čekat a trochu se na to připravit. Velkou roli hraje i to, v jakém psychickém stavu drogu užijete a co se bude v době účinku dít. Není od věci mít po ruce někoho střízlivého, kdo podobné stavy zná a v případě krize vás přes ně provede. Je dobré užívat ve známém a klidném prostředí.
Rozhodně nemá cenu se do užití pouštět, pokud nejste vy sám v dobrém psychickém a zdravotním stavu. Máte-li v rodině nějakou psychickou zátěž (deprese, sebevraždy, schizofrenie, alkoholismus apod.), pak je lepší se experimentování s drogami zcela vyhnout. Nemluvě o tom, že užívání některých léků v kombinaci s MDMA je vysloveně nebezpečné!
Určitě je dobré mít zajištěné bezpečné prostředí, střízlivého průvodce, myslet na odpočinek, dostatek jídla a pití (nejlépe minerální vody, vody, juice ... rozhodně né další drogy, tedy ani alkohol, nebo marihuana, nebezpečné je dokrmování se dalšími tabletami a to i v případě, že účinek nenastupuje, doporučuji vyhnout se i energydrinkům, nápojům s kofeinem). Dnešní tablety často obsahují i příměsi mající stimulující účinek. Rozumné je užít jednu tabletu a prostě počkat, až účinek přijde, nebojovat s tím. Po vyprchání účinku počítejte s propadem nálady, kdy si užití vybírá svou daň. Je dobré odpočívat, neplánovat si nic náročného.
Doporučuji si dopředu prostudovat informace na našich stránkách:
http://drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
případně stránky www.extc.cz, které se zaměřují vysloveně na látky obdobné MDMA.
Ať už se rozhodnete jakkoli, dávejte na sebe pozor. A kdyby cokoli, napište znovu.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.