Hypnogen
Ilona
Dobrý den.chtela bych se zeptat .Můj syn bere hypnogen a to i přes den v počtu 10-20tablet.Nevim co sním .Je to psychicky teror.Byl už jednou na léčení.a zase začal.Nechodi do práce .Připadá mi jak malé dítě .Buď brečí nebo zuří nebo má furt nějaké nemoce.A to neberu to že schanime léky kde se dá.

Odpověděl: Markéta Kordová
Ilono, zdravím Vás.
Hypnogen (Zolpidemi tartras) je lék, který má silný závislostní potenciál. Denní dávka by neměla přesahovat 10mg a měl by se užívat co nejkratší dobu. Riziko se zvyšuje s dávkou a trváním léčby a je vyšší u pacientů, kteří byli nebo jsou závislí na alkoholu nebo drogách. Při vzniku závislosti je náhlé ukončení léčby doprovázeno abstinenčními příznaky, jako je bolest hlavy, svalová slabost, extrémní úzkost a napětí, neklid, zmatenost a podrážděnost. Mohou se objevit i křeče, ale i epileptický záchvat. Z tohoto důvodu je nutné, aby léčba závislosti probíhala pod lékařským dohledem.
Podle toho, jak jste situaci popsala, syn tento lék zneužívá a situace je velmi vážná. Zmiňujete, že má za sebou jednu léčbu. Bylo by třeba trvat na léčbě další. Tu dotáhnout do konce + nepodcenit následnou péči -  tvz. doléčování (systematický průběžný kontakt s odbornou pomocí po léčbě samotné). Protože, jak sama asi vidíte, tímto způsobem to nejde...
Chápu, že to asi nebude snadné syna přesvědčit, také si umím představit, že celá tato situace je velká zátěž.
Tak mě tak napadá, nechtěla byste si zajít do naší Poradny pro rodiče? Měla byste tak prostor v osobním kontaktu probrat vše co je v tuto chvíli třeba. To se mi zdá jako nejrozumnější řešení. Poskytujeme bezplatné služby, mohou být i anonymní. Stačí se jen objednat na uvedených číslech. Pokud se nedovoláte hned, buďte prosím trpělivá, v době kdy kolegové hovoří se svými klienty, telefony nezvedají. Když budete volat na mobil, zavolají zpět hned, jak to bude možné. Můžete se klidně odkázat na mě.
V případě, že žijete někde úplně jinde, tak uveďte prosím větší dobře dostupná města, pokusíme se Vás nasměrovat vhodně ve vaší lokalitě.
Poradna pro rodiče, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Provozní doba: 9,00 - 17,00 (po domluvě lze i v jinou dobu)
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/co-nabizime.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/poslani.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/prijem-klientu.html
Tak držím palce!
Mějte se hezky, Markéta Kordová