Přenos Syfilis
Lucie
Dobrý den, chci se zeptat měla jsem styk s mužem, kde nedošlo ke klasickému sexu ani k orálnímu sexu, jediné co jsem udělala bylo, že jsem mu lízala varlata. Na varlatech nebylo žádné sperma ani předakuját. Bohužel dnes mám osobní podezření na syfilis (vřídek v puse). Chci se zeptat jak je to možné takto syfilis dostat a jaké je riziko že HIV. Vždy jsem si myslela, že bakterie na vzduchu ihned hynou. Moc děkuji za odpovědi L.

Odpověděl: Amrit Sen
Lucie, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení. Píšte na Drogovou poradnu, předpokládám tedy, že s drogami máte zkušenost, opravte mě, jestli se pletu.
Vřídek v ústech sice může být průvodním projevem syfilis v počátečním stadiu, respektive nějaký čas po nákaze, ale pokud jste se nenakazila jindy a jinak, bude mít problém s největší pravděpodobností jiný původ a příčinu, protože popisovaným způsobem se syfilis, ani HIV nepřenáší.
Odkazy k prevenci nákazy, přenosu, průběhu nemoci a léčbě syfilis, HIV, přidávám odkaz k žloutenkám, které jsou, zejména u injekčních uživatelů návykových látek, poměrně rozšířené:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/syfilis.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/aids-hiv.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/hepatitidy.html
V každém případě Vám však doporučuji nechat se vyšetřit lékařem a vřídek v ústech mu ukázat, zároveň se nechat, nejlépe laboratorně, otestovat. Test však infekci zjistí pouze tehdy, pokud byste se nakazila v době 3 měsíce (inkubační doba zmíněných nemocí) a dál, před testováním. Proto se vždy doporučuje další přetestování, právě po 3 měsících.
Pokud uvedete důvod, např. rizikový sex, může Vám žádanku vypsat i Váš praktický lékař, s úhradou zdravotní pojišťovny. Bez udání důvodu byste si musela nezanedbatelnou částku za testy hradit sama.
Zdarma Vás bezplatně, orientačními "rychlotesty" otestují ve všech kontaktních centrech pro uživatele návykových látek, výsledek budete znát za 20 - 40 minut.
Orientační testy mají vysokou spolehlivost, až 98%, ale 100% jistotou jsou tak, či tak, pouze testy laboratorní. Pokud by Vám některý z testů vyšel reaktivně, musí výsledek následně potvrdit, nebo vyvrátit konfirmační laboratorní test, na který Vám pracovník kontaktního centa vypíše v případě "záchytu", doporučení.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se bezplatně a bez objednání otestovat na HIV, syfilis a všechny typy žloutenek, ve specializované klinice Remedis, v Nuslích:
Hepatologická ambulance a poradna Remedis
Vladimírova 10
140 00 - Praha 4
Telefon: +420 226 216 200, +420 226 216 203
E-mail: ordinace@remedis.cz
Web: http://www.remedis.cz/
Stačí takto?
Přeji hodně štěstí, Amrit Sen.