Ztráta manžela
Agáta
Dobrý den,
děkuji za obsáhlou odpověď, která mi v mnohém pomohla, dokázala jsem zase otevřít oči a znovu si přiznat, že jsem udělala správnou věc a odešla od manžela. Bude to dlouhá cesta a možná bolavá než se dám do pořádku po psychické stránce po takovém doslova traumatu, že jsem přišla o muže.
Víte, chtěla bych přece jenom vědět pár věcí, které ve mně jsou delší dobu a nikdo mi je zatím nedokázal popsat, přiblížit. Četla jsem, pátrala a i to mě dost trápí, že vlastně chci vědět, co takový člověk co bere pervitin prožívá, jak vnímá život, den, jaké má myšlení, jestli vidí lidi kolem sebe, jak vnímá své blízké. Jelikož, jak jste popsal prožil tu dlouhou cestu, máte zkušenosti s pervitinem, mohl byste mi to aspoň přiblížit? Manžel se o tom nikdy nechtěl bavit.
Toto je má zavřená komnata, kterou musím otevřít a dozvědět se ty pocity, stavy, abych pochopila.
Děkuji ještě jednou za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Agáto, opět zdravím,
jsem moc rád, že Vám mohla být odpověď užitečná. Odpusťte, internetové poradenství má své limity a odpovědi na zmíněné otázky by se sem ani nevešly.
Navíc, zdaleka ne všechny zážitky, pocity a prožívání jsou přenosné a sdělitelné, a jak jsem psal, každý je neopakovatelný originál, byť se zkušenosti závislých v mnohém velmi často podobají.
Zkuste mi věřit, že na co se ptáte, vědět nepotřebujete. Co jste poznala a subjektivně prožívala je to nejdůležitější a k získání stanoviska i nalezení východiska bohatě stačí. Nic zásadního, co by mělo změnit Váš postoj byste se nedozvěděla a pokud ano, bylo by to špatně.
Vaše zavřená komnata to tedy rozhodně není. Je to temná komnata Vašeho bývalého manžela a prosvětlit ji může jedině on.
Nelze vždy vše pochopit hned. Víc, než otázky bez odpovědí, které by Vás měly definitivně uklidnit, potřebujete čas.
Odpovědi, pokud je neznáte a necítíte dnes, dostanete během života, díky odstupu, nadhledu a novým zkušenostem, vše do sebe časem začne zapadat.
Jak říkají Indiáni: "Neznáme celý příběh", kohokoli jiného, ani ten svůj.
Za mě, stěží dohlédneme na špičku vlastního nosu.
Pokud si zachováte naději, víru v dobro a lásku, nemáte se čeho bát.
Mějte se krásně, držím palce, Amrit Sen.