MDMA
PanKá
Zdravím, nějakou dobu užívám MDMA. Myslím, že mi opravdu poškozuje mozek, protože mám spánkové paralýzy. Rozhodl jsem se, že pokusím nebrat už žádné další tablety. Má otázka zní: pokud je můj mozek nějak poškozen (ať už ty paralýzy, paměť nebo cokoli, čeho jsem si třeba ani nevšiml), zlepší se, když nebudu užívat? Je mi jasné, že 14 dnů potom, co nebudu fetovat, se mi nezlepší mozek. Myslím třeba po dobu několika měsíců.Díky za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Pane Ká,
nevím, jak přesně vaše užívání vypadalo. Píšete, že jste užíval 2-3x měsíčně po dobu 0,5 roku. Lze tedy očekávat, že se bude s délkou abstinence stav lepšit. Není na škodu mozek podpořit například užíváním Magne B6 a piracetamu, případně různými cvičeními mozek a paměť trénovat.
Pokud jde o spánkové paralýzy, není dodnes zcela jasné, na základě čeho k nim přesně dochází. Rozhodně by v případě ukončení užívání mělo dojít k tomu, že se nebudou dále vyskytovat. Pokud by přetrvávaly, bylo by dobré vyhledat odbornou pomoc, aby nedošlo k rozvoji chronických obtíží.
Výzkumy, které se zaměřují na trvalost poškození po užívání MDMA, se v názorech neshodují. Některé uvádí, že je poškození dočasné, jiné hovoří o trvalém poškození. Záleží vždy na co se výzkum zaměřuje a jak přesné metody (a technické zařízení) k výzkumu používá. Nicméně těžko říct, jestli jste skutečně užíval MDMA. Zdaleka né všechny tablety, které mají velmi obdobný účinek, obsahují MDMA. Často jde o různé nové sloučeniny s řadou příměsí.
Jestli jste se rozhodl po těchto zkušenostech užívání omezit, nebo s ním zcela skoncovat, pak je to jedině dobře. Kdybyste chtěl napsat víc, budu ráda.
Snad tedy alespoň takto.
Dávejte na sebe pozor.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.